LEXUS CT200h Prestiege: Nedoceněný fešák
Kdo se rozhodne pro Lexus CT200h, musí být opravdovým fandou značky. Její nejmenší zástupce s pohonem z Toyoty Prius podstoupil nedávno facelift.
(více v čísle 34/18)Cifršpioni Lexusu asi mají pořádně těžkou hlavu z modelu CT200h. Z Ameriky ho už radši stáhli úplně, nejlépe se mu nevede ani na starém kontinentu. V Česku se během prvních sedmi měsíců letošního roku objevily v registraci čtyři kousky – jeden z nich vidíte na fotkách. Optické omlazení modelu na přelomu roku tak hodnotíme jako poslední šanci na úspěch.
Jednou se nám bude po modelu stýskat. Pokud se totiž naladíte na klidnou strunu – a to se po čase soužití zaručeně stane –, oceníte vyváženost. Podvozek je komfortnější než u většiny konkurentů v nižší střední třídě, interiér přehledný a kvalitní. Kromě toho váš hýčká slušná výbava. Ceníky lexusu jsou totiž tradičně velmi přehledné: mnohé už je v ceně a volit můžete leda příplatky za barvu, střešní okno nebo navigaci. Pro letošní rok navíc dostalo CT200h volitelně paket s přednárazovým systémem, automatickým přepínáním světlometů nebo čtením dopravních značek.
Vnější retuše se nesou v lehkém duchu. Změnily se světlomety, maska i okolí mlhových světlometů. Příď je teď mnohem agresivnější. Totéž nastalo vzadu, cétéčko vypadá sportovněji. Bohužel nic z toho zrovna nekoresponduje s průměrnými dynamickými hodnotami vozu, který cílí spíše na klidné řidiče. Cožpak o to, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy vypadá slibně, jenže nad stovku už zátah slábne. Systémový výkon 100 kW byste autu v prudkých stoupáních ani nehádali a tlačítko Eco mohou zapínat jenom úplní sebemrskači.
Techničtí nadšenci ale budou nadšeni – spojení spalovacího motoru a elektriky řidiče nijak neomezuje a ve městě můžete překvapovat chodce bezhlučnými přesuny. V průměru se připravte na pět litrů paliva, což není o mnoho méně než u stejně velkého Golfu 2.0 TDI. Cenu přitom nechme stranou, CT200h startuje na 750 000 Kč, Toyota Prius jen o pět tisíc níž. Negativem je malý objem kufru. Prius navíc aktuálně získal modernější techniku, zatímco cétéčko používá tu předchozí.
Spotřeba během testu 5,0 l/100 km
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 73 kW při 5200 min-1, točivý moment 142 Nm při 2800-4400 min-1. Synchronní elektromotor s výkonem 60 kW a točivým momentem 207 Nm. Systémový výkon 100 kW. Samočinná převodovka s plynule měnitelným převodem (e-CVT). Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 180 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,3 s. Spotřeba město/mimo město 4,1/4,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km