Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 9. 2018

Mercedes-Benz E kabriolet 220 d 4Matic: Léto v zimě

Mercedes-Benz E kabriolet 220 d 4Matic: Léto v zimě

Fotogalerie

5 fotografií

Mercedes doplnil nabídku kabrioletu třídy E o dieselovou verzi 220 d s pohonem všech kol. Pro kabriolet sice trochu zvláštní volba, ale v praxi velmi příjemná.

(více v čísle 34/18)

Čtyřkolku v kabrioletu třídy E si lze objednat celkem k pětici motorů. Vždy k základnímu benzinovému a naftovému čtyřválci a následně k vrcholným třílitrům (400 d, 450, 53 AMG). Prostřední verze zůstávají jen jako zadokolky. Při pohledu do ceníku tak testovaný model 220 d 4Matic (od 1 615 350 Kč) vychází jako nejracionálnější verze pro univerzální použití. Slabší benzinová čtyřkolka stojí jen o necelých 44 000 Kč méně, naopak odstup silnějších verzí je více než 350 000 Kč. Nový naftový čtyřválec řady OM654 zároveň dokazuje, že rozumová volba nemusí být ani u kabrioletu trefou mimo a kazit radost z jízdy. Dvoulitr běží velmi měkce, při jízdě není téměř slyšet a s devítistupňovým automatem si rozumí skvěle. Na dálnici sráží otáčky při 130 km/h až na 1600 min-1. Vyslovená chuť po otáčkách mu sice chybí, ale silné střední pásmo od 2000 do 3500 min-1 na dynamické svezení plně stačí. Spotřeba se pohybuje od 6,5 l/100 km při běžné jízdě do 9 litrů při sportovnějším stylu, s vyšší konzumací mezi 8 a 9 l je potřeba počítat také ve městě. Průměr v testu činil 7,3 l/100 km.

Dieselový dvoulitr řady OM654 běží velmi tiše a chlubí se plochou křivkou točivého momentu
Dieselový dvoulitr řady OM654 běží velmi tiše a chlubí se plochou křivkou točivého momentu
Autor: Petr Homolka

Testovaný vůz vyjížděl na základním podvozku Agility Control v kombinaci s příplatkovými 19“ koly a zejména s runflaty. Nejedná se však zrovna o verzi hodnou doporučení. Rozměrná a těžká kola na větších nerovnostech občas nadskakují, výjimkou nejsou ani rázy a v zatáčkách zavlnění karoserie nebo drobné odskočení do strany. Rozhodně bychom raději zůstali u kol o palec či dva menších. Tím spíše, že se na každé rozbité cestě bojíte, aby nízkoprofilové pneumatiky nebo disky samotné neutrpěly újmu. Opatrnost si žádá i parkování k obrubníku.

Na kvalitních cestách vše funguje, jak má, přes terénní vlny se mercedes plavně přenáší a akustické utlumení je špičkové i při rychlejší jízdě. Čtyřkolka funguje spolehlivě a za běžných podmínek preferuje přenos točivého momentu ve prospěch zadní nápravy. Chválíme velmi přesné řízení a sofistikovanou lichoběžníkovou přední nápravu, která umožňuje precizní vedení kol.

Interiér působí luxusně, ve srovnání s minulou generací však orientace v palubním systému trvá déle
Interiér působí luxusně, ve srovnání s minulou generací však orientace v palubním systému trvá déle
Autor: Petr Homolka

Mechanismus sklápění střechy funguje i při pohybu do 50 km/h, navíc proměna je rychlá a zabere jen asi 15 sekund. Vše probíhá plně automaticky, stačí držet příslušné tlačítko a v kufru mít vyhrazený prostor pro střešní panely. Jízda s otevřenou střechou je příjemná do rychlosti asi 100 km/h, snést ji lze i na kratší vzdálenosti po dálnici, byť hluk v interiéru už hodně roste. Kromě větrných štítů je tradiční a užitečnou devízou Mercedesu i vyhřívání zpod hlavové opěrky, které umožňuje pohodlné cestování i v chladných dnech. Celoročnímu použití tak nic nebrání užití nebrání.

Spotřeba během testu 7,3 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1950 cm3. Výkon 143 kW při 3800 min-1, točivý moment 400 Nm při 1600-2800 min-1. Samočinná planetová převodovka s měničem, 9°. Pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem. Nejvyšší rychlost 234 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 s. Spotřeba město/mimo město 6,0/4,8 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km


Vyšlo v časopisu

Svět motorů
34 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851