Jeep Cherokee 2.2 Active Drive I Overland: Džíp nejdžípovatější | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Jeep Cherokee 2.2 Active Drive I Overland: Džíp nejdžípovatější

Jeep Cherokee 2.2 Active Drive I Overland: Džíp nejdžípovatější

Fotogalerie

5 fotografií

Zakladatel kategorie SUV, Jeep Cherokee, je na našich silnicích vzácným kořením. A tak se rozhodl trochu připomenout.

(více v čísle 34/18)

Zeptejte se laika na jakékoli SUV. Řekne vám „takový ten džíp“. Americká značka se stala synonymem všech terénních aut a byl to právě předek testovaného cherokee, kdo poprvé spojil terénní schopnosti s pohodlím osobáku a dal vzniknout dnes populárním SUV.

Originálně zachmuřený cherokee dneška se pořád umí vrhnout do bláta a kamení, i proto nabízí unikátní možnost výběru ze tří typů pohonu všech kol. Protože ale ví, že typický majitel prémiového SUV jezdí hlavně po silnicích a libuje si v luxusu, snaží se brnkat především na tuto notu.

Součástí obou zvýhodněných výbav je kožené čalounění nebo přehledný dotykový systém s navigací. Ocenili jsme vzácnou možnost přepínání mezi obyčejným a adaptivním tempomatem.
Autor: Petr Homolka

A tak si hovíme v rozměrných kožených křeslech za masívní koženou palubní deskou a necháváme se rozmazlovat americky štědrou výbavou. Ze sedmi položek v ceníku doporučujeme soustředit pozornost na diesel 2.2/147 kW se základní čtyřkolkou Active Drive I (mezinápravová spojka) ve výbavových stupních Limited a Overland. Na bohaté skladové zásoby se vztahují slevy až 350 000 Kč a odjet můžete bez čekání. Evropská prémiová SUV tak mohou jen závidět, že se skvěle vybavený cherokee díky akci vměstná pod milion. Limited pořídíte za 946 800 Kč místo původních 1 279 390 Kč.

Testovaný overland s osmnáctipalcovými koly, vyhřívaným volantem ze dřeva a kůže, panoramatickou střechou, lakovanými ochrannými prvky karoserie nebo parkovacím asistentem pak stojí 1 010 800 Kč, přičemž původní cenovka hlásila 1 365 890 Kč.

Za vydaný milion vás bude cherokee vozit na vlně pohody, nemá nepatřičné sportovní ambice a o to víc se soustředí na měkké tlumení nerovností a pohupování na terénních vlnách. Lehké, volné řízení i sametově pracující devítistupňový automat s podvozkem souhlasí a táhnou s ním za „komfortní provaz“. Ve srovnání s prvními testovanými kusy z roku 2014 nám cherokee připadá po technické stránce precizněji vyladěný, léta zrání mu očividně prospěla.

Základní systém pohonu všech kol nabízí čtyři jízdní režimy pro různé povrchy, ty vyspělejší mají i redukci nebo uzávěru diferenciálu
Autor: Petr Homolka

Dvousetkoňový turbodiesel se zdá být optimálním pohonem, nepotřebuje vytáčet, už ve spodním pásmu má dost síly a na dálnici se díky zařazené devítce převaluje na hodnotě 1700. I díky tomu jsme stotřicítkou na tempomat jezdili za 6,7 l/100 km, volnou Prahou za 6,5 a s přimícháním kolon i okresek se vyhoupli na pořád pěkných 7,5 litru.

Spotřeba během testu 7,1 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 2184 cm3. Výkon 147 kW při 3500 min-1, točivý moment 440 Nm při 2500 min-1. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Samočinná planetová převodovka s měničem, 9°. Nejvyšší rychlost 204 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,5 s. Spotřeba město/mimo město 7,0/4,9 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
34 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851