Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Citroën C3 1.2 PureTech Elle: Bonbonek pro holky

Citroën C3 1.2 PureTech Elle: Bonbonek pro holky

Fotogalerie

11 fotografií

Pánové, pokud si sem tam od partnerky půjčujete auto na městské popojíždění, v tomto případě vás to rychle přejde. Speciální edice Elle pro Citroën C3 je narůžovělá a šílená…

(více v čísle 36/18)

Má svoje mouchy, občas trucuje, ale kdekdo se za ní otočí. Přesně to platí pro Citroën C3 limitované edice Elle – a nejspíš i pro řadu jeho potenciálních majitelek. Nesmí jim ovšem chybět trocha odvahy, aby rozvířily usedlý automobilový park. Citroën totiž oslovil redakci módního časopisu Elle a společně vytvořily něco neotřelého. Už zvenčí poznáte křiklavé detaily kolem mlhovek, které se opakují uvnitř na palubní desce, koberečcích a zejména střeše. Zrovna polep není povinný a připlácí se za něj dalších 6000 Kč, ale upoutal nás nejvíc.

Mezikrok

Hned na úvod je dobré vědět, že Elle technicky nic nového nepřináší. Kouzlo je právě ve zmíněných barevných doplňcích a namixování výbavy. Vychází z výbavy Feel (příplatek 20 000 Kč) a tvoří i cenově mezistupeň k nejvyšší Shine (dalších 20 000 Kč). Už základní výbava cé trojky Live od 239 900 Kč je přitom vysoká: obsahuje třeba systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo pomocníka proti couvnutí auta při rozjezdu do kopce.

Látka čalounění vypadá naživo nečekaně hodnotně. Také dostala růžové prošívání.
Látka čalounění vypadá naživo nečekaně hodnotně. Také dostala růžové prošívání.
Autor: Ondřej Kroutil

Feel, potažmo naše Elle pak přidává ještě manuální klimatizaci a rádio s bezdrátovým připojením mobilního telefonu. Z dražší výbavy Shine bere elektrické ovládání zadních oken, praktické gumové lišty Airbump a větší kola o palec – překvapivě šestnáctipalcové disky nejsou lité, ale pouze plechové s poklicemi. K dobru designérům lze ovšem přičíst, že si toho všimnete až při bedlivém zkoumání zblízka. A řešení případných parkovacích oděrek od obrubníků bude přece jen levnější a rychlejší než výměna aludisku.

Suma sumárum je tak Elle jakýmsi mezistupněm mezi Feel a Shine, který nabídne solidní poměr ceny a výbavy.

Racionální volba

C3 Elle se nabízí pouze s motorem 1.2 PureTech o výkonu 60 nebo 81 kW s manuální převodovkou. My bychom beztak jinou volbu nedoporučovali – za automat se totiž připlácí u ostatních výbav 40 000 Kč, což je v poměru k ceně vozu hodně. Za nový vznětový 1.5 BlueHDI/73 kW požaduje výrobce 359 900 Kč. Ekonomicky je tudíž na hraně – vždyť i se zážehovým tříválcem o výkonu 60 kW jsme jezdili v pohodě za šest litrů. Máme s ním dlouhodobou zkušenost v Peugeotu 208 a na žádné závodění to není, za městem jsme se často dívali až k červenému poli otáčkoměru, tam je jednotka příliš slabá. Asi bychom uvažovali o příplatku 30 000 Kč na výkonnější 110koňovou verzi. Spíše komfortní podvozek a letargické řazení s dlouhými a nepříliš přesnými drahami ovšem stejně k divočení zrovna nevybízí.

Tříválec pod kapotou dnes už nikoho neurazí. Ve městě stačí i levnější verze, mimo něj to chce výkonnější.
Tříválec pod kapotou dnes už nikoho neurazí. Ve městě stačí i levnější verze, mimo něj to chce výkonnější.
Autor: Ondřej Kroutil

Zkrátka objektivně existují mraky aut přinášejících větší řidičskou nirvánu než zrovna tříválcový kulaťoučký Citroën C3. Partnerka vám ovšem záhy vysvětlí, že ji strojově přesné řízení a pevný podvozek konkurentů vlastně vůbec nezajímají. Radši se bude těšit pohledem na auto, které nevypadá nudně, jako vytesané z kvádru…

Spotřeba během testu 6,0 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový tříválec plněný atmosféricky, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1199 cm3. Výkon 60 kW při 5750 min-1, točivý moment 118 Nm při 2750 min-1. Manuální převodovka, 5°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 168 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 13,2 s. Spotřeba město/mimo město 5,8/4,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
36 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851