Bentley Continental GT: Na skok v lepším světě
Jako jediná česká redakce jsme usedli do překrásného interiéru nového Bentley Continental GT a vyzkoušeli blahobyt za volantem třetí generace luxusního gran turisma.
Dnes vám ještě neřekneme, jak nový continental krouhá zatáčky a jak se s ním letí po dálnici maximální rychlostí 333 km/h. Na to jsou švédské a norské rychlostní limity, nekompromisní policisté a ruinující pokuty příliš odstrašující. Exkluzivní pozvání pro osm vybraných novinářů z celé Evropy jsme přijali s cílem načerpat první dojmy z třetí generace luxusního kupé, tedy budeme-li hloubkově zmodernizovaný model z roku 2011 považovat za druhé pokolení. Fakticky se ale předchůdce prodával od roku 2003 a zub času se podepsal jak na zavalitých tvarech, tak stárnoucí technice. I tak byl ale do posledních chvil kariéry úspěšný, ještě loni si jej pořídilo na dvacet Čechů.
Nicméně novinka přepisuje pravidla hry. Působí štíhleji, dynamičtější, celkovému dojmu prospělo natažení rozvoru. Svěží design nese všechny charakteristické rysy Bentley: čtyřokou příď, oválné koncové svítilny nebo vystouplé zadní blatníky. Pohled šikmo zezadu se nám líbí asi nejvíc. Tedy po interiéru, který považujeme za hotové umělecké dílo. Nenapadá nás krásnější řidičské prostředí. Naživo působí stejně úchvatně jako na fotografiích. Plynulé křivky, vysoký středový tunel, vůně kůže, lesk dřeva a kovu nás dokonale pohltily. Připadáme si stoprocentní součástí vozu, ze všeho kolem vyzařuje robustnost, poctivost a ruční práce s až úchylným smyslem pro detail.
Pod kapotou máme to nejlepší z kuchyně v Crewe. Dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec uspořádaný do W o výkonu 467 kW a točivém momentu 900 Nm, který prošel komplexní modernizací. Asi nemá smysl vysvětlovat, že dynamika pojízdného paláce je navzdory hmotnosti 2,3 tuny (zhubl kolem 70 kg) ohromující. Díky přebytku síly si na severských rovinkách bubláme lehce nad volnoběhem a užíváme si, jak se podvozek s 21palcovými koly plavně pohupuje.
Zatím jedeme v režimu Bentley, kterývýrobce považuje za optimální. Přepnoutale můžeme i do maximálně komfortníhomódu nebo režimu Sport, kterýrazantně přitvrdí muziku. Vše adaptivnípřiostří, z dálky doléhá bouře výfukůa my se můžeme oddávat nefalšovanésportovní jízdě. Té prospěl přechodod měničového automatu k dvouspojkovépřevodovce, která řadí rychlejia svižně se přizpůsobuje změnám tempa.Přitom v poklidném rytmu řadí sametově,byť občasné svévolné cuknutí sijako každé jiné DSG neodpustí.Severská ochutnávka naštěstí přineslai pár pěkných zatáček, které nám stačilyke zjištění, že se významně zlepšilyjízdní vlastnosti. Motor novinky se posunuldozadu a zlepšilo se tak rozloženíhmoty. Kupé radostněji zatáčí a vyvéstho z míry je i díky permanentnímu pohonuvšech kol v legálních rychlostechprakticky nemožné.
Relevantní zájemce potěší zpráva, že nový Continental GT už se prodává. První kus byl českému klientovi předán v červnu, celkem u nás můžete potkat čtyři a do konce roku má být vykryto na dvacet objednávek. Další vlnu zájmu pak vyvolá kabriolet, jenž se má představit koncem roku.