BMW 440i Coupé 8AT M Performance: O krok blíž vrcholu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 10. 2018

BMW 440i Coupé 8AT M Performance: O krok blíž vrcholu

BMW 440i Coupé 8AT M Performance: O krok blíž vrcholu

Fotogalerie

8 fotografií

BMW 440i stojí v nabídce těsně pod ultimativním M4. I když není tak agresivní, s příplatkovými prvky nabídne dostatek síly i osobitý vzhled.

(více v čísle 40/18)

Připadá vám BMW M4 příliš nekompromisní, pro běžné jezdění nepoužitelné, a přitom nechcete mít tuctové čtyřkové kupé? Zkuste si vyšperkovat běžný model prvky BMW Individual a M Performance. My jsme to vyzkoušeli a výsledek je fantastický, i když cenou M4 o dost převyšuje. Speciální modrá barva Santorini Blue z BMW Individual nádherně ladí s černou maskou a karbonovým spoilerem, zrcátky, křidélkem i zadním difuzorem – snad jen boční polepy už jsou za hranou.

Pravda, lak za téměř sto třicet tisíc korun není zrovna lidovka – karbony za 67 tisíc alespoň vedle něj působí jako zadarmo. Uvnitř nás vítá jemná hnědá kůře Merino, kterou jsou potažena nejenom sedadla, ale i výplně dveří a palubní deska – za 118 tisíc také slušná částečka. A nemusíte zůstat jen u vzhledových změn. Kit Power and Sound z nabídky M Performance za 65 297 Kč dokáže díky přečipování řídicí jednotky a nové výfukové soustavě vydolovat z řadového třílitrového šestiválce o 20 kW a 50 Nm více, takže testovaný vůz disponoval výkonem 260 kW a točivým momentem rovných 500 Nm. A na motoru je to znát.

Použitím kitu Power and Sound z dílny M Performance stoupne výkon řadového šestiválce z 240 kW na 260 kW a točivý moment z 450 Nm na 500 Nm
Autor: Ondřej Lilling

Zejména ve vysokých otáčkách dává vzpomenout na atmosférické časy a v rozmezí pěti tisíc až šesti a půl získává nebývalý elán. Ostře jako M4 sice nejede, ale na pořádnou zábavu to bohatě stačí. A ten zvuk! Projev řadového šestiválce je ve vysokém rytmu úžasně mechanický a k němu se přidává brumlání až bouře linoucí se z dvojice koncovek výfuku a výstřely při podřazování.

Výhodou 440i je široké spektrum použitelnosti. Vypadá jako pořádná O krok blíž vrcholu Foto Ondřej Lilling bestie a dokáže trhat asfalt, ale s adaptivními tlumiči a 18palcovými koly umí být komfortní. Stačí zvolit příslušný jízdní mód, podvozek vyžehlí většinu nerovností a osmistupňový automat jemně mění jeden převod za druhým – pohodlí ocení i manželka a děti. A když budete mít chuť vyplavit cestou z práce adrenalin, stačí nastavit Sport+. Kupé sedí na jedničku, přestože podvozek není tak agresivní jako u M4. Naopak vám dá včas vědět, jestli jste to už s rychlostí nepřehnali. V oblouku je dlouho neutrální a přetáčivost i nedotáčivost lze jednoduše korigovat plynem a řízením. Tenhle bavorák se nám moc líbil, i když milion za příplatkové prvky je už přehnaný.

Hnědá kůže Merino na sedadlech a palubce stojí 117 858 korun, ale vypadá dobře. Skvělá pozice za volantem je u BMW tradiční, stejně jako možnost volby jízdních módů
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 8,2 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný zážehový řadový šestiválec, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 2998 cm3. Výkon 240 kW (260 kW) při 5500 min-1, točivý moment 450 Nm (500 Nm) při 1380-5000 min-1. Pohon zadních kol. Samočinná planetová převodovka s měničem, 8°. Nejvyšší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,0 s (4,4 s). Spotřeba město/mimo město 9,1/5,5 l/100 km. Údaje v závorce platí pro paket M Performance Kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
40 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851