Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic: Zvláštní mix | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 10. 2018

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic: Zvláštní mix

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic: Zvláštní mix

Fotogalerie

6 fotografií

Točivý motor a sportovní podvozek se s vysokou karoserií Hondy Jazz pojí poněkud nezvykle. Vznikla tak velmi individualistická alternativa.

(více v čísle 41/18)

Praktičnost zvýšených karoserií patří k tradicím Hondy stejně jako ostřejší sportovní náčiní. Zpravidla ovšem šlo o zcela nezávislé příběhy. Jisté sblížení přinesly minulé dvě generace Civiku Type R, postavené na základě standardně vysokého hatchbacku s velkým kufrem a nahoru výklopnými zadními sedáky. Na trochu podobnou notu hraje i aktuální Jazz Dynamic. Zachovává všechny výhody miniaturního autobusu – pohodlné nastupování, čarování se zadními sedadly i schopnost převážet vyšší předměty. Dosavadní „příměstskou“ třináctistovku ovšem nahrazuje motorem o dvě deci objemnějším a připojuje sportovní vizáž se sníženým podvozkem a spoilery kolem dokola.

Patnácistovka chce pořádně točit a není při tom obzvlášť tichá
Autor: Petr Homolka

Už tím se naznačuje, že nepůjde o silnější povoz vhodný na dálnici. Charakteristika motoru je návratem ke starým dobrým točivým hondám z přelomu století – pocit, že jedete rychleji než ve třináctistovce, se dostavuje až nad 4000 min-1 a výkon dosahuje maxima při 6600 otáčkách. V tomto rozmezí je s rychlým jazzem zábava, i když poněkud hlučná. Také snížený podvozek je na poměry sportovních verzí přiměřeně pohodlný, na dlouhé cestování už méně.

Proto také Jazz Dynamic dává smysl spíš na sobotní projížďky po oblíbené okresce než na rodinné výlety. I tak si své příznivce jistě najde – jak vidíte v poznámce o konkurentech, kromě hondy už jen jedna značka nabídne takový výkon v bezprostředním atmosférickém balení. My bychom ale v jazzu uvítali spíš motor pružnější a spodovější.

Nejsilnější zbraní jazzu zůstává variabilní využití prostoru kabiny
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 96 kW při 6600 min-1, točivý moment 155 Nm při 4600 min-1. Manuální převodovka, 6°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,7 s. Spotřeba město/mimo město 7,2/5,1 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km.

KONKURENTI Ford Fiesta 1.0 EcoBoost/92 kW ST-Line 417 990 Kč, Kia Rio 1.0 T-GDI/88 kW GT Line 384 900 Kč, Mazda 2 1.5 Skyactiv-G/85 kW Revolution Top 481 400 Kč, Opel Corsa 1.4 Turbo/110 kW Cosmo 389 900 Kč, Seat Ibiza 1.0 TSI/85 kW FR 389 900 Kč, Volkswagen Polo 1.0 TSI/85 kW R-Line 464 900 Kč

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
41 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851