Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 11. 2018

Mazda CX-3: Rudá kočka

Mazda CX-3: Rudá kočka

Fotogalerie

5 fotografií

Sluší jí to. Jezdí jí to. Řadí jí to samo. Mazda CX-3 v atraktivní výbavě Revolution s benzinem & automatem se líbí ženám a neurazí muže. Stojí přes půl milionu.

(více v čísle 44/18)

Některé ženy nestárnou – anebo stárnou do krásy. CX-3 je takový případ: jak už jsme v jejím testu nejednou psali, za půl milionu se dá koupit leccos praktičtějšího, Mazda ale nabízí zpestření, co dělá život tak nějak… veselejším! Duše v pohybu brázdí silnice tři roky, ale uznejte: okoukala se? CX-3 je stále elegantní i originální, švihácká i opticky lehká. Modernizace přinesla jen novou masku. Testovaný motor, nově o 1 kW výkonnější a plnící normu Euro 6.2, představuje základ. A upřímně, nekupovali bychom jiný. Silnější verze se 110 kW je na lehké auto skoro zbytečná, dieselová osmnáctistovka dražší.

Mazda CX-3: Rudá kočka
Mazda CX-3: Rudá kočka
Autor: Ondřej Lilling

Mazda využívá i u takto malého vozu automat s planetovými převody a hydrodynamickým měničem. U CX-3 jde kombinovat se všemi nabízenými motory. Ve slabší verzi dvoulitru ale jako jediné s pohonem předních kol, u dalších jen se čtyřkolkou. Automat řadí hladce, necuká, což nás obzvlášť potěšilo ve městě, kam auto patří nejvíc. Jen při normální jízdě převodovka motor zbytečně vytáčí, tři tisíce otáček žádná míra. Stačí však přepnout do manuálního režimu a jedete podle sebe, automat reaguje svižně. Otázkou je spotřeba: na stylu jízdy závisí víc než u jiných aut. Když jsme se hodně snažili, jezdili jsme za 6,6. Pod plynem ale klidně za devět. Testované verzi Revolution ubližují standardní osmnáctipalcová kola. Auto na nich vypadá skvěle, ale podvozek je s nimi fakt prkenný a přejezd nerovností bolí. Mnohem víc nám seděla auta v minulých testech na šestnácti palcích.

Minimalisticky čisté řešení interiéru se opírá o materiály s hezkou povrchovou úpravou. Sedadla jsou asijsky užší, ale dobře drží v bocích, řidič může sedět sportovně nízko u podlahy. Vzadu moc místa nezbývá.
Minimalisticky čisté řešení interiéru se opírá o materiály s hezkou povrchovou úpravou. Sedadla jsou asijsky užší, ale dobře drží v bocích, řidič může sedět sportovně nízko u podlahy. Vzadu moc místa nezbývá.
Autor: Ondřej Lilling

Jízdně se mazdě líbí v zatáčkách, do nichž se vrhá obratně, ostřejším manévrům ale nepomáhá lehké vlnění zádě. Pohodlí před sportem tady vítězí, stejně jako CX-3 vítězí víc u žen než u mužů. Ale ani u nich neprohraje.

Spotřeba během testu 7,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1998 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 89 kW při 6000 min-1, točivý moment 206 N.m při 2800 min-1. Pohon předních kol. Automatická převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s. Spotřeba město/ mimo město 7,2/5,5 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851