Mazda CX-3: Rudá kočka
Sluší jí to. Jezdí jí to. Řadí jí to samo. Mazda CX-3 v atraktivní výbavě Revolution s benzinem & automatem se líbí ženám a neurazí muže. Stojí přes půl milionu.
(více v čísle 44/18)Některé ženy nestárnou – anebo stárnou do krásy. CX-3 je takový případ: jak už jsme v jejím testu nejednou psali, za půl milionu se dá koupit leccos praktičtějšího, Mazda ale nabízí zpestření, co dělá život tak nějak… veselejším! Duše v pohybu brázdí silnice tři roky, ale uznejte: okoukala se? CX-3 je stále elegantní i originální, švihácká i opticky lehká. Modernizace přinesla jen novou masku. Testovaný motor, nově o 1 kW výkonnější a plnící normu Euro 6.2, představuje základ. A upřímně, nekupovali bychom jiný. Silnější verze se 110 kW je na lehké auto skoro zbytečná, dieselová osmnáctistovka dražší.
Mazda využívá i u takto malého vozu automat s planetovými převody a hydrodynamickým měničem. U CX-3 jde kombinovat se všemi nabízenými motory. Ve slabší verzi dvoulitru ale jako jediné s pohonem předních kol, u dalších jen se čtyřkolkou. Automat řadí hladce, necuká, což nás obzvlášť potěšilo ve městě, kam auto patří nejvíc. Jen při normální jízdě převodovka motor zbytečně vytáčí, tři tisíce otáček žádná míra. Stačí však přepnout do manuálního režimu a jedete podle sebe, automat reaguje svižně. Otázkou je spotřeba: na stylu jízdy závisí víc než u jiných aut. Když jsme se hodně snažili, jezdili jsme za 6,6. Pod plynem ale klidně za devět. Testované verzi Revolution ubližují standardní osmnáctipalcová kola. Auto na nich vypadá skvěle, ale podvozek je s nimi fakt prkenný a přejezd nerovností bolí. Mnohem víc nám seděla auta v minulých testech na šestnácti palcích.
Jízdně se mazdě líbí v zatáčkách, do nichž se vrhá obratně, ostřejším manévrům ale nepomáhá lehké vlnění zádě. Pohodlí před sportem tady vítězí, stejně jako CX-3 vítězí víc u žen než u mužů. Ale ani u nich neprohraje.
Spotřeba během testu 7,7 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1998 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 89 kW při 6000 min-1, točivý moment 206 N.m při 2800 min-1. Pohon předních kol. Automatická převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s. Spotřeba město/ mimo město 7,2/5,5 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km