Ford Ka+ Active: Skromnější pohorky | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 11. 2018

Ford Ka+ Active: Skromnější pohorky

Ford Ka+ Active: Skromnější pohorky

Fotogalerie

6 fotografií

Bojové oplastování a přizvednutý podvozek se stávají nutností i mezi malými auty. Ford po Fiestě Active uvádí i levnější verzi Ka+ Active, založenou na starší technice.

(více v čísle 45/18)

Kdo by nechtěl osvěžit vzhled městského auta něčím méně obvyklým a dodat mu dobrodružného ducha. Nabídek se během posledních let objevilo hodně od nejmenších vozítek jako Fiat Panda Cross a Opel Adam Rocks přes někdejší Polo Cross po koráby vyšší třídy od Volva a Subaru. Ford nedávno vystrojil trampskými doplňky novou Fiestu Active, již ovšem nabízí pouze s přeplňovanými motory EcoBoost za ceny od 377 990 Kč. Skromnějším rozpočtům jde vstříc příbuzný Ka+ Active. Vychází z techniky starší generace fiesty, obejde se bez turba a startuje na 299 990 Kč.

Ford Ka+ Active: Skromnější pohorky
Autor: Petr Homolka

Ford chytře využívá toho, že technický základ fiesty z roku 2003 dosud slouží v Indii, a tak mu nic nebrání pár takových aut přiložit na loď, která dováží čaj a kávu. Že zavření dveří nedoprovází tak decentně tlumený zvuk, volant lze seřídit jen výškově a řadicí páka nechodí tak přesně jako ve fiestě, není dáno exotickým původem, ale nižší cenou – stejný rozdíl byl kdysi vidět na Fordu Fusion, který montovali v Kolíně nad Rýnem. Na druhou stranu Ka+ šlechtí velká přední sedadla a staromódně vysoké světlomety, které i s jednoduchou parabolou podávají slušný výkon. Naladění podvozku nám připadá trochu hrubozrnnější než u dříve testované základní verze, ale to je zřejmě daň za zvýšení podvozku o 23 mm. Po hrbolaté okresce se přesto nese o něco harmoničtěji než Sandero Stepway.

Proti ní je ale Ka+ Active dražší o 25 000 Kč, v chudších verzích pak dacia získává náskok přes šedesát tisíc. A proti tomu se bude Fordu bojovat těžko.

Spotřeba během testu 5,7 l/100 km

Tři válce odjinud

Při letošní modernizaci indické fordy vyměnily čtyřválec 1,2 l za tříválec stejného objemu. Motor odvozený od tříválcové patnáctistovky řady Dragon se příliš nepovedl. Neobvyklé zkrácení zdvihu na 84 x 72 mm se odráží v neochotném záběru zespoda, nutnosti vytáčet a podřazovat. Velká škoda, že Ka+ nedostalo evropský tříválec 1,1 l z nové fi esty, jehož dravý spodový tah představuje pravý opak. Už kvůli němu bychom před Ka+ dali přednost fiestě v chudší výbavě.

Ford Ka+ Active: Skromnější pohorky
Autor: Petr Homolka

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový tříválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1194 cm3. Výkon 63 kW při 5500-6500min-1, točivý moment 115 Nm při 4250 min-1. Manuální převodovka, 5°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 169 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,7 s. Spotřeba město/mimo město 6,8/5,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
45 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851