Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 12. 2018

Fiat 500 1.2 Collezione: Pro slečnu ze slonoviny

Fiat 500 1.2 Collezione: Pro slečnu ze slonoviny

Fotogalerie

11 fotografií

Fiat 500 nestárne. Místo modernizací vrhá na trh limitované edice. Ta zvaná Collezione patří k nejzdařilejším.

(více v čísle 49/18)

Bezmála tucet let na trhu, jediný facelift – a přesto Fiat 500 stále patří k tak atraktivnímu zboží! Spojení legendy minulosti a vymožeností současnosti zkrátka dobře funguje. Zároveň chce být pětistovka hodně individualizovaná – a daří se jí to třeba mnoha akčními verzemi. Vzpomínáte? By Gucci, Sole, Black Jack, Mirror, Riva, Vintage ‚ 57, Spiaggina ‚ 58.

Dvoubarevný lak exteriéru se opakuje i uvnitř
Dvoubarevný lak exteriéru se opakuje i uvnitř
Autor: Ondřej Kroutil

Nejnovější kousek se jmenuje Collezione, sází na dvoubarevné lakování Bicolore, které hezky odděluje pruh přes celé auto. Testovaná varianta konkrétně kombinuje bílý odstín Gelato se zeleným Lattementa, a to nejen zvenčí, ale i uvnitř. Tam navíc hodně září slonovinové boky opěradel.

Motor je starší než slečna: vyrábí se už třiatřicet let. Zdobí ho servisní nenáročnost a nízká spotřeba. Za přeplňovaný dvouválec bychom nepřipláceli.
Motor je starší než slečna: vyrábí se už třiatřicet let. Zdobí ho servisní nenáročnost a nízká spotřeba. Za přeplňovaný dvouválec bychom nepřipláceli.
Autor: Ondřej Kroutil

Jako je retro celý model, dávné časy panují i pod kapotou: kořeny atmosférické dvanáctistovky sahají do roku una či pandy 1985. Na vejminek přitom ne a ne odejít. Proč taky? Motor splňuje emisní normy, nedrásá peněženku – ani u benzinky, ani v servisu. Pravda, nejde Spotřeba během testu 5,6 l/100 km Fiat 500 1.2 Collezione Povinné ručení do 5000 km/rok Havarijní Postřeh z pojišťovnictví pojištění Limit 70/70 mil. Kč Limit 150/150 mil. Kč Limit 200/200 mil. Kč od 132 Kč/měsíc od 146 Kč/měsíc od 159 Kč/měsíc od 291 Kč/měsíc I za italské auto můžete platit měsíční sazby pojištění. INZERCE o žádný závoďák, ale k pětistovce fakt sedí. Klasika ke klasice, jen patřičně vyšperkované, chce se říct. A podle reakcí okolí v našem testu říkáme: Ano, je to tak. Do města je nezničitelný čtyřválec ideální a reálná spotřeba přes pět litrů o moc nevzroste ani při výletech po dálnici.

Kulatý budík si na retro jen hraje: zobrazuje tolik informací!
Kulatý budík si na retro jen hraje: zobrazuje tolik informací!
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 5,6 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový atmosférický čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod OHC, 2 ventily na válec. Zdvihový objem 1242 cm3. Výkon 51 kW při 5500 min-1, točivý moment 102 Nm při 3000 min-1. Manuální převodovka, 5°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,9 s. Spotřeba město/mimo město 6,2/4,9 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851