Volkswagen Golf Sportsvan: Přehlížený ideál | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volkswagen Golf Sportsvan: Přehlížený ideál

Volkswagen Golf Sportsvan: Přehlížený ideál

Fotogalerie

6 fotografií

Volkswagen Golf Sportsvan je pohledné a praktické auto pro rodinu i singl sportovce. Má ale smůlu. Není to totiž SUV…

(více v čísle 49/18)

Kdo chce klasiku, volí golf. Kdo chce mít rozhled a pocit bezpečí, skáče automaticky za volant SUV T-Roc nebo Tiguan. Jen nepatrná skupina zákazníků zakotví mezi nimi, v Golfu Sportsvan. Tohle kompaktní MPV z neznámého důvodu jako by ani neexistovalo. Podle nás je to přitom velká škoda. Chápeme, že vysoká krabička bez příchutě terénního auta jednoduše není v módě, ale pro rodinu nabízí mnohem lepší mix vlastností než sebelepší SUV.

Perfektně využitelných 590 litrů je snáze přístupných než u většiny vysokých SUV
Autor: Ondřej Kroutil

My jsme omlazený sportsvan vyzkoušeli s jediným benzinovým motorem, který aktuálně pořídíte s automatickou převodovkou – a to výhradně. Čtyřválcová patnáctistovka naladěná na sympatických 110 kW je současně i vrcholem současné nabídky. Tento výkonový stupeň je vždy vybaven chytrým vypínáním dvou válců při nižší zátěži, slibujícím úsporu paliva. Ruku v ruce s tím jde schopnost automatu vyřadit po sundání nohy z plynu do neutrálu a plachtit. A tak jsme při cestách nevědomky nenápadně vypínali, zapínali, vypínali, plachtili a na konci testu konstatovali spotřebu 6,8 l/100 km. Tato hodnota nám připadá vzhledem k charakteru auta a solidní dynamice naprosto v pořádku, za vyloženě zázračnou bychom ji ale neoznačovali a o reálném přínosu popsaných technologií tak můžeme spíš jen diskutovat.

Benzinová patnáctistovka je pro rodinné MPV dobrou volbou z hlediska dynamiky i spotřeby
Autor: Ondřej Kroutil

Bez diskuse ovšem zůstává vysoký cestovní komfort, v našem případě podpořený adaptivními tlumiči za 26 200 Kč, a uživatelská přívětivost sportsvanu. Začíná to pohodlným nastupováním do vyšších sedadel, pokračuje suverénním výhledem a úhledným i kvalitním interiérem, ve kterém se okamžitě zorientujete a zabydlíte.

Místa je uvnitř všude dost, zadní sedačky můžete posouvat, opěradla sklopit do roviny a do výborně využitelného a přístupného kufru naložit pěkných 590 litrů (Golf 380, kombi Variant 605, T-Roc 445, Tiguan 615 litrů). Užitná hodnota měřená na počet zavazadel se tedy přibližuje příbuzným kombi a SUV, proti nim představují jasnou výhodu hbité jízdní vlastnosti bližší klasickému osobáku. A v dnešní době paradoxně i jisté vystoupení z davu SUV stylem auta, na který se pomalu, ale jistě zapomíná. Škoda.

Zadní sedadla můžete individuálně posouvat i sklápět, nechybí nastavení sklonu opěradel
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 110 kW při 5000 min-1, točivý moment 250 Nm při 1500-3500 min-1. Automatická dvouspojková převodovka, 7°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 212 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,8 s. Spotřeba město/mimo město 6,2/4,4 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851