Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG R-Line HL: Na dohled vrcholu
Nechcete mít stejný Volkswagen Polo jako váš soused? Patřičnou dávku individualismu zajistí provedení R-Line.
(více v čísle 3/19)Městský hatchback Volkswagen Polo nás již několikrát přesvědčil, že patří mezi nejlepší vozy v segmentu. Nabídne dostatečně prostornou kabinu, slušný zavazadelník i příjemně vyvážené jízdní vlastnosti. Líbilo se nám také spojení nejsilnějšího litrového tříválce o výkonu 85 kW se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Polo s ním jezdilo svižně, bylo komfortní a spotřeba zůstávala na solidní úrovni. Jak si ale stejná pohonná soustava povede v provedení R-Line, které jsme vyzkoušeli naposledy? Stále výborně a na 17palcových kolech i malinko jistěji. Podvozek je na limitu lehce přetáčivý a dovoluje svižné výjezdy ze zatáček. Stabilizace přitom zasahuje jemně a řidiči nekazí radost z jízdy tím, že by ho náhle klepla přes prsty. Ani nám nevadilo, že širší a nižší pneumatiky o něco hůře fi ltrují nerovnosti.
Také s výrazným vzhledem jsme spokojeni. Agresivně tvarovaný přední nárazník je do nejmenších detailů převzatý z modelu GTI. Rozdíl je jen v tom, že na masce najdete logo R-Line a chybí mu červená linka. Působivé jsou i zadní nárazník s falešnými chromovanými koncovkami výfuku nebo spoiler navazující na střechu. Sportovního ducha nacházíme uvnitř vozu. Do standardu patří pedály z ušlechtilé oceli, dole zploštělý volant, černé čalounění střechy a sportovní sedadla s výborným bočním vedením. Logo R-Line najdete na prahových lištách i opěradlech. Jenže nějak se nemůžeme smířit s tím, že v porovnání s výbavou Highline si připlatíte dalších 65 000 Kč, takže se cena pola vyšplhala na 510 900 Kč. A tím to ještě nekončí.
S příplatkovými prvky se dostaneme až na 703 500 Kč, což nám připadá za malý lidový volkswagen s litrovým tříválcem přehnané, i když je maximálně vybaven. To už se podle nás vyplatí směřovat pozornost na GTI, jehož dvoulitr s výkonem 147 kW a snížený podvozek nabídnou mnohem více radosti z jízdy. A připlácet si u něj nemusíte ani za červený lak, 17palcová kola či světlomety LED, takže nakonec vyjde jen malinko dráž.
Spotřeba během testu 6,1 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 999 cm3. Výkon 85 kW při 1500-3500 min-1, točivý moment 200 Nm při 2000-3500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,5 s. Spotřeba město/mimo město 5,7/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km