Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG R-Line HL: Na dohled vrcholu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

24. 1. 2019

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG R-Line HL: Na dohled vrcholu

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG R-Line HL: Na dohled vrcholu

Fotogalerie

7 fotografií

Nechcete mít stejný Volkswagen Polo jako váš soused? Patřičnou dávku individualismu zajistí provedení R-Line.

(více v čísle 3/19)

Městský hatchback Volkswagen Polo nás již několikrát přesvědčil, že patří mezi nejlepší vozy v segmentu. Nabídne dostatečně prostornou kabinu, slušný zavazadelník i příjemně vyvážené jízdní vlastnosti. Líbilo se nám také spojení nejsilnějšího litrového tříválce o výkonu 85 kW se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Polo s ním jezdilo svižně, bylo komfortní a spotřeba zůstávala na solidní úrovni. Jak si ale stejná pohonná soustava povede v provedení R-Line, které jsme vyzkoušeli naposledy? Stále výborně a na 17palcových kolech i malinko jistěji. Podvozek je na limitu lehce přetáčivý a dovoluje svižné výjezdy ze zatáček. Stabilizace přitom zasahuje jemně a řidiči nekazí radost z jízdy tím, že by ho náhle klepla přes prsty. Ani nám nevadilo, že širší a nižší pneumatiky o něco hůře fi ltrují nerovnosti.

Litrový zážehový tříválec s výkonem 85 kW se pyšní kultivovaným chodem a slušnou silou
Autor: Petr Homolka

Také s výrazným vzhledem jsme spokojeni. Agresivně tvarovaný přední nárazník je do nejmenších detailů převzatý z modelu GTI. Rozdíl je jen v tom, že na masce najdete logo R-Line a chybí mu červená linka. Působivé jsou i zadní nárazník s falešnými chromovanými koncovkami výfuku nebo spoiler navazující na střechu. Sportovního ducha nacházíme uvnitř vozu. Do standardu patří pedály z ušlechtilé oceli, dole zploštělý volant, černé čalounění střechy a sportovní sedadla s výborným bočním vedením. Logo R-Line najdete na prahových lištách i opěradlech. Jenže nějak se nemůžeme smířit s tím, že v porovnání s výbavou Highline si připlatíte dalších 65 000 Kč, takže se cena pola vyšplhala na 510 900 Kč. A tím to ještě nekončí.

Ve sportovně střižené verzi R-Line se můžete těšit také na volant zploštělý ve spodní části
Autor: Petr Homolka

S příplatkovými prvky se dostaneme až na 703 500 Kč, což nám připadá za malý lidový volkswagen s litrovým tříválcem přehnané, i když je maximálně vybaven. To už se podle nás vyplatí směřovat pozornost na GTI, jehož dvoulitr s výkonem 147 kW a snížený podvozek nabídnou mnohem více radosti z jízdy. A připlácet si u něj nemusíte ani za červený lak, 17palcová kola či světlomety LED, takže nakonec vyjde jen malinko dráž.

Spotřeba během testu 6,1 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 999 cm3. Výkon 85 kW při 1500-3500 min-1, točivý moment 200 Nm při 2000-3500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,5 s. Spotřeba město/mimo město 5,7/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851