Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

24. 1. 2019

Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije

Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije

Fotogalerie

9 fotografií

Minulý týden mu o příčku utekl titul Auta roku v ČR. Skončil druhý. Čím si to Peugeot 508 vysloužil?

(více v čísle 3/19)

Nový Peugeot 508 se poslední dobou projížděl Světem motorů často. A zdaleka nejen díky chytlavému a nápaditému designu sbíral slova chvály: v říjnovém prvním testu jsme mu chtěli po vzoru Zdeňka Pohlreicha vylepit na čelní sklo hvězdu. V listopadu pak slavil vítězství ve srovnávacím testu s Volkswagenem Arteon. Vedl ho k tomu parádní podvozkový mix, moderní technologie a skvělé celkové zpracování. V obou testech ševelil dvoulitrový diesel: poprvé se 130, podruhé se 120 kW. Teď jsme sáhli po základní naftové patnáctistovce. Výsledek? Skvělý! Ač výkon 96 kW není v autě střední třídy žádné terno. Jak se ale dostanete nad patnáct set otáček, má hodně slušný odpich a lineárně táhne, mezi dvěma a třemi tisíci si vyloženě libuje.

Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije
Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije
Autor: Ondřej Kroutil

A ta spotřeba! Výrobce píše 3,8 – zvykli jsme si, že tenhle údaj se reálně naplňuje těžko, ale pod pět litrů jsme s 1.5 BlueHDi jezdili za všech okolností: na dálnici, okreskách i ve městě. Vedle samotného motoru k tomu pomáhá nízká karoserie a na tak velké auto malá hmotnost.

 

Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije
Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije
Autor: Ondřej Kroutil

Patnáctistovka spolupracuje se šestistupňovým manuálem: není špatný, i když kulisu by mohla mít páka přesnější a šestku delší. Na francouzské poměry řadí docela ztuha – v dobrém smyslu. Všechny ostatní motory se pojí s osmistupňovým automatem, u testovaného základního byste za něj připlatili 60 000 Kč. Za co si připlatit nemůžete, je vnitřní prostor od středových sloupků dál. Vzadu je místa poskrovnu, v mělkém kufru to není lepší. Zkrátka lev jak vyšitý: to královské vpředu, zbytek těla o poznání hubenější. S elegancí pravé šelmy.

Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije
Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure: Lev, co skoro nepije
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 4,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1499 cm3. Výkon 96 kW při 3750 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Manuální převodovka, 6°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 208 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,7 s. Spotřeba město/mimo město 4,7/3,4 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851