Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance: Klidnější alternativa | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

25. 1. 2019

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance: Klidnější alternativa

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance: Klidnější alternativa

Fotogalerie

6 fotografií

Honda HR-V patří k nejprostornějším malým crossoverům na trhu. A také je jedním ze dvou, do kterých dostaneme benzinový motor bez turba. Spojení jistoty a praktičnosti ale má svou cenu.

(více v čísle 4/19)

Honda nikdy nehonila módu a neprošlapávala slepé uličky. Do společnosti malých crossoverů přišla mezi posledními, zato s chytrým nápadem – jako základ zvýšeného auta použila už tak vysoký model Jazz. V jeho základech jsou zakódovány ohledy na vnitřní prostor, což není v této třídě zdaleka samozřejmé – vyprávět by mohl třeba stísněný Nissan Juke. Nechybí starý trik jazzu s palivovou nádrží umístěnou pod předními sedadly a plochou zadní částí podlahy.

Interiér je zpracovaný kvalitně, kazí to složitý informační systém
Interiér je zpracovaný kvalitně, kazí to složitý informační systém
Autor: Ondřej Lilling

Auto postavené na tak gruntovních nápadech nepotřebuje křiklavou modernizaci, proto na podzim dostalo jen mírně pozměněnou masku, nárazník a světlomety s projektorovou optikou. Změny se bohužel nedočkal informační systém, který nepatří k nejpřehlednějším. K vítaným novinkám rozhodně patří lépe tvarovaná přední sedadla a poctivější odhlučnění podvozku.

Změny pod kapotou přijdou až na jaře – kromě motoru 1.5 Turbo známého z CR-V kupodivu dorazí i diesel, na který se velmi těšíme. Zatím je k dispozici jen patnáctistovka bez turba, která potěší jednoduchostí a přímočarými reakcemi, ale výkonově stačí spíš na jízdu po městě a okolí. To je v pořádku, poněvadž právě zde stráví mnoho malých crossoverů většinu života a je v podstatě zbytečné do těchto podmínek tahat přeplňování. Srovnání s Mazdou CX-3 ale ukazuje, že podladěný dvoulitr sedne vozu této velikosti určitě lépe. Malý motor je v zátěži potřeba ždímat, a to atmosféře na palubě nesvědčí. 

Benzinová patnáctistovka táhne na svůj objem dobře, ale tohle auto by chtělo víc
Benzinová patnáctistovka táhne na svůj objem dobře, ale tohle auto by chtělo víc
Autor: Ondřej Lilling

Což vede přímo k úvaze o penězích. Navzdory nejnižšímu točivému momentu v celé třídě patří HR-V k nejdražším. To mnoho lidí odradí, i když velkorysý vnitřní prostor jistě má svou cenu, stejně jako dlouhodobě skvělá pověst Hondy na poli spolehlivosti. I malý crossover se svéráznými tvary tak zůstává volbou fajnšmekrů.

Stříbrné plasty kolem karoserie si říkají sada Robust a stojí 26 000 Kč
Stříbrné plasty kolem karoserie si říkají sada Robust a stojí 26 000 Kč
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 6,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Atmosférický zážehový čtyřválec, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 96 kW při 6000 min-1, točivý moment 155 Nm při 4600 min-1. Menuální převodovka, 6°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 192 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,5 s. Spotřeba město/mimo město 7,1/5,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
4 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851