Mercedes-AMG A 35 4Matic: Lidový základ
Stejně jako u předchozí generace vyšlechtil Mercedes i aktuální malé áčko. Zatím ale jen jemně.
(více v čísle 2/19)Sportovní odnož Mercedesu umí připravit nadupané modely snad pro každého. Specialisté z Affalterbachu proto nevynechali ani nejmenší model v nabídce, tedy áčko. Ještě máme v živé paměti splašeného divocha A 45 AMG předešlé generace s úctyhodným výkonem 265 kW. Jenže nyní nám zástupci německé značky představují aktuální provedení s označením A 35 AMG. Není to nějak málo? Je i není. Masochisté se své pětačtyřicítky určitě dočkají, tohle provedení by mělo oslovit i normálnější motoristy, toužící po dynamickém svezení a skvělých jízdních vlastnostech. Jde o jakýsi vstupní model do světa AMG, který podle našich prvních zkušeností splní vše, co si budete přát. Zážehový dvoulitr přeplňovaný dvoukanálovým turbodmychadlem disponuje slušnými 225 kW a točivým momentem 400 Nm. Po nastartování se prezentuje klidným tichým chodem a podle nás až zbytečně maskuje svůj potenciál. Příjemný je také zátah od nízkých otáček, lineární nástup výkonu a rychlá reakce na sešlápnutí plynu. Na 19palcových kolech umí být mercedes i pohodlný, takže si dokážeme představit s ním jezdit denně do práce nebo na nákupy. Jenže od AMG očekáváme mnohem víc.
Stačí však tlačítkem na volantu přepnout nastavení vozu do módu Sport nebo Sport+. Sedmistupňový dvouspojkový automat pustí motor do vyšších otáček a přidá se i jadrnější zvukový doprovod. Ty pravé orgie přicházejí někde kolem 5000 otáček. Navíc do hry vstoupí i systém AMG Dynamics, který má za úkol jemně přibrzdit zadní kolo na vnitřní straně zatáčky, takže mercedes ochotněji zatáčí. Když k tomu připočtete pohon všech kol, mělo by být o pořádnou zábavu postaráno. A nejmenší AMG nám dávkuje radost z jízdy plnými doušky. Horskými serpentinami se prosmýkne jako lasička i díky přesnému řízení s výborně tvarovaným volantem potaženým alcantarou. Brzdy nevadnou ani po několikakilometrovém klesání – čtyřpístkové třmeny se vpředu zakusují do ventilovaných 350mm kotoučů jako u předchozí pětačtyřicítky. Anatomická sedadla poskytují tělu výbornou oporu a my si vychutnáváme precizní držení stopy. Jen převodovka v automatickém režimu nestíhá, zejména při podřazování. Přepínáme tedy na pádla pod volantem a nyní již opravdu není nač si stěžovat. Vždyť i výbava je bohatá. Zahrnuje například spojený displej pro přístroje a multimediální systém MBUX, u nějž si můžete nastavit i speciální vzhled Supersport.