Mercedes-AMG A 35 4Matic: Lidový základ | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

26. 1. 2019

Mercedes-AMG A 35 4Matic: Lidový základ

Mercedes-AMG A 35 4Matic: Lidový základ

Fotogalerie

6 fotografií

Stejně jako u předchozí generace vyšlechtil Mercedes i aktuální malé áčko. Zatím ale jen jemně.

(více v čísle 2/19)

Sportovní odnož Mercedesu umí připravit nadupané modely snad pro každého. Specialisté z Affalterbachu proto nevynechali ani nejmenší model v nabídce, tedy áčko. Ještě máme v živé paměti splašeného divocha A 45 AMG předešlé generace s úctyhodným výkonem 265 kW. Jenže nyní nám zástupci německé značky představují aktuální provedení s označením A 35 AMG. Není to nějak málo? Je i není. Masochisté se své pětačtyřicítky určitě dočkají, tohle provedení by mělo oslovit i normálnější motoristy, toužící po dynamickém svezení a skvělých jízdních vlastnostech. Jde o jakýsi vstupní model do světa AMG, který podle našich prvních zkušeností splní vše, co si budete přát. Zážehový dvoulitr přeplňovaný dvoukanálovým turbodmychadlem disponuje slušnými 225 kW a točivým momentem 400 Nm. Po nastartování se prezentuje klidným tichým chodem a podle nás až zbytečně maskuje svůj potenciál. Příjemný je také zátah od nízkých otáček, lineární nástup výkonu a rychlá reakce na sešlápnutí plynu. Na 19palcových kolech umí být mercedes i pohodlný, takže si dokážeme představit s ním jezdit denně do práce nebo na nákupy. Jenže od AMG očekáváme mnohem víc. 

Benzinový dvoulitr s výkonem 225 kW vystřelí áčko na stovku za 4,7 s a dokáže být i tichým společníkem pro poklidnou jízdu
Benzinový dvoulitr s výkonem 225 kW vystřelí áčko na stovku za 4,7 s a dokáže být i tichým společníkem pro poklidnou jízdu
Autor: Michal Šafránek, Mercedes-Benz

Stačí však tlačítkem na volantu přepnout nastavení vozu do módu Sport nebo Sport+. Sedmistupňový dvouspojkový automat pustí motor do vyšších otáček a přidá se i jadrnější zvukový doprovod. Ty pravé orgie přicházejí někde kolem 5000 otáček. Navíc do hry vstoupí i systém AMG Dynamics, který má za úkol jemně přibrzdit zadní kolo na vnitřní straně zatáčky, takže mercedes ochotněji zatáčí. Když k tomu připočtete pohon všech kol, mělo by být o pořádnou zábavu postaráno. A nejmenší AMG nám dávkuje radost z jízdy plnými doušky. Horskými serpentinami se prosmýkne jako lasička i díky přesnému řízení s výborně tvarovaným volantem potaženým alcantarou. Brzdy nevadnou ani po několikakilometrovém klesání – čtyřpístkové třmeny se vpředu zakusují do ventilovaných 350mm kotoučů jako u předchozí pětačtyřicítky. Anatomická sedadla poskytují tělu výbornou oporu a my si vychutnáváme precizní držení stopy. Jen převodovka v automatickém režimu nestíhá, zejména při podřazování. Přepínáme tedy na pádla pod volantem a nyní již opravdu není nač si stěžovat. Vždyť i výbava je bohatá. Zahrnuje například spojený displej pro přístroje a multimediální systém MBUX, u nějž si můžete nastavit i speciální vzhled Supersport.

Anatomicky tvarovaná sedadla poskytují tělu výtečnou oporu při rychlých změnách směru jízdy, a navíc umějí být i pohodlná
Anatomicky tvarovaná sedadla poskytují tělu výtečnou oporu při rychlých změnách směru jízdy, a navíc umějí být i pohodlná
Autor: Michal Šafránek, Mercedes-Benz

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
2 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851