Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 1. 2019

BMW X4 xDrive30i: Já na to mám

BMW X4 xDrive30i: Já na to mám

Fotogalerie

6 fotografií

Druhá generace BMW X4 chce ukázat, že SUV se splývavou zádí mají smysl a nejde jen o módní výstřelek.

(více v čísle 2/19)

Vůbec se za to nestydíme, ale kupátka vytvořená na základech SUV nemáme příliš v lásce. Jak však ukazují prodeje, jedinců preferujících styl je hodně. Rozmařilost majetnějších motoristů a snaha odlišit se nezná mezí. Jak jinak si vysvětlit, že rádi sáhnou hlouběji do peněženky, aby dostali méně. A přímo na ně míří nové BMW X4, které stejně jako předchozí generace vychází z „normálního“ X3. Při čelním pohledu byste oba vozy od sebe ani nerozeznali, protože mají stejné světlomety, kapotu i obří ledvinky. Lehce odlišný je jenom tvar nárazníku. Zadní část opticky rozšiřují podlouhlá světla a registrační značka přestěhovaná do nárazníku. Splývavá stěna ukrývá i slušný kufr o objemu 525 litrů, což je jen o 25 l méně než u X3. Silueta vypadá stále sportovně, ale střecha se už nesvažuje tolik jako u předchozí generace a okno v zádi je strmější. I proto na zadní sedadla mohou usednout i vyšší postavy, ale X3 zůstává v tomto směru stále mnohem vzdušnější. Chválíme délku a šířku kabiny, perfektní zpracování, použité materiály i logické rozmístění přístrojů a ovladačů – tvarově je palubka stejná jako u X3. Pozice za volantem nemá chybu, stejně jako tvar sedadel potažených jemnou příplatkovou kůží.

BMW X4 xDrive30i: Já na to mám
BMW X4 xDrive30i: Já na to mám
Autor: Ondřej Lilling

Přestože máme xDrive30i, pod kapotou nebije šestiválec, ale jenom zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru dopovaný dvouproudým turbodmychadlem. Výkon 185 kW je slušný a téměř 1800 kg vážící SUV dokáže slušně rozhýbat. Musíte ale zabrousit do vyššího pásma otáček, protože v nižších není moc suverénní. Možná také proto má osmistupňový automat tendenci i při lehkém sešlápnutí akcelerátoru podřadit. Při 130 km/h točí motor na osmičku lehce přes dva tisíce otáček, ale stačilo zavadit o plyn, a převodovka podřadí na sedmičku. Během chvilky vrátí zase osmý stupeň, což doprovází znatelné zhoupnutí. Ani spotřeba není kdovíjak příznivá. Za námi změřených 9,1 litru umějí jezdit i benzinové šestiválce.

Výkon 185 kW je na zážehový dvoulitr slušný, ale v nízkých otáčkách moc nezáří
Výkon 185 kW je na zážehový dvoulitr slušný, ale v nízkých otáčkách moc nezáří
Autor: Ondřej Lilling

Co by mohla konkurence bavorákům závidět, jsou jízdní vlastnosti. V zatáčkách se X4 chová jistě, předvídavě a komfort na 20palcových kolech je na vysoké úrovni i díky příplatkovým adaptivním tlumičům. Asi vezmeme X4 na milost, ale stále nevidíme důvod, proč raději nezvolit levnější a praktičtější X3, které jezdí stejně dobře.

BMW X4 xDrive30i: Já na to mám
BMW X4 xDrive30i: Já na to mám
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 9,1 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1998 cm3. Výkon 185 kW při 5200-6500 min-1, točivý moment 350 Nm při 1450-4800 min-1. Pohon všech kol. Samočinná planetová převodovka s měničem, 8°. Nejvyšší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,3 s. Spotřeba město/mimo město 8,4/6,4 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
2 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851