Mercedes-AMG GLA 45 4Matic: Hothatch s nadhledem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

1. 2. 2019

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic: Hothatch s nadhledem

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic: Hothatch s nadhledem

Fotogalerie

6 fotografií

Mercedes-Benz GLA je takovým SUV, které ani moc SUV není. Zato však dokáže nabídnout ďábelsky rychlý model 45 AMG – v podstatě ostré áčko s velkými koly a lehce vyšší světlostí. Dává smysl?

(více v čísle 5/19)

Nejmenší SUV v nabídce Mercedesu dostalo povinné oplastování a velká kola, ale výškou ani světlostí moc nenarostlo. Naladění podvozku je tvrdší a do terénu se moc nehodí. V případě sportovní verze 45 AMG by však výše popsané mělo být spíše výhodou. Tam, kde se s nízkým A AMG bojíte zaparkovat k chodníku, abyste neodřeli spoiler a nízkoprofi lová kola, jste s GLA v pohodě. A stejně tak se vyšší profi l pneumatik hodí na rozbité silnice. Pro každodenní použití začíná být zprvu zvláštní kombinace sportovního SUV zajímavá. Palubní deska kromě jiných dekorů zaujme především sportovním tříramenným volantem, který se i díky příjemnému potahu z alcantary výborně drží. Verze AMG dostala také kovové kryty pedálů a specifi cký volič řadicí páky. Vpředu je místa tak akorát, vzadu je ho pro vyšší jedince málo pro hlavu i pro kolena. Současná, nová generace áčka je na tom už výrazně lépe, GLA si však zachovává výhodu v podobě pohodlnějšího nastupování.

Pro dvojici nejmenších modelů AMG je typické, že si vystačí s přeplňovanými dvoulitry. I zde platí, že motor sestavuje jeden člověk.
Autor: Zdeněk Sluka

Ačkoliv se pod kapotou skrývá pouze přeplňovaný dvoulitr, u AMG z něj umějí vymáčknout neuvěřitelné výkony. Když modely A/CLA/GLA 45 AMG přišly na trh, bylo to 265 kW, dnes u GLA dosahuje 280 kW a nové nejostřejší áčko slibuje přes 300 kW. Silně přeplňovaný motor se nicméně potřebuje nadechnout a pořádně se začíná probouzet až kolem 2500 min-1. Díky bleskově rychlé dvouspojkové převodovce laděné rovněž u AMG to však nemusíte řešit. Dynamika je v každém okamžiku omračující. S funkcí Launch Control pro rychlé starty to GLA umí za 4,4 s. Konkurence od Audi ani BMW takto výkonné malé SUV nenabízí.

Interiér dnes již z minulé generace áčka své stáří nezapře. Kontrastní žluté doplňky však vypadají efektně.
Autor: Zdeněk Sluka

Vzhledem ke kompaktním rozměrům a rozumné hmotnosti 1585 kg není zvýšená stavba vozu žádnou překážkou sportovních jízdních vlastností. Vyspělý systém aktivního přerozdělování točivého momentu v zadním diferenciálu se snaží o co možná nejvíc neutrální jízdní vlastnosti. Zhoršení ovladatelnosti proti nízkým třídám A a CLA (dnes již minulé generace) poznáte až v přímém srovnání. Naopak s nekvalitním povrchem se GLA pere lépe, byť na více rozbité okresky je podvozek SUV hodně tvrdý a ani nejmenší kola s největším profi lem pneumatik (215/55 R18) nezachrání vše.

Na výběr máte z pěti jízdních režimů: Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual. Ty přizpůsobují pérování, odezvu motoru s převodovkou a chování ESP. Stabilizaci je možné mít i zcela vypnutou, ve sportovních režimech je však benevolentní dostatečně.

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic: Hothatch s nadhledem
Autor: Zdeněk Sluka

Spotřeba během testu 11,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1991 cm3. Výkon 280 kW při 6000 min-1, točivý moment 475 Nm při 2250- -5000 min-1. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Nejvyšší rychlost 250 (270*) km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,4 s. Spotřeba město/mimo město 9,6/6,1 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,4 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851