Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Kudy z nudy | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 2. 2019

Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Kudy z nudy

Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Kudy z nudy

Fotogalerie

6 fotografií

Také nemůžete být bez čtyřlitrového vidlicového osmiválce AMG? Nejlevnější cesta k němu vede přes SUV Mercedes-Benz GLC.

(více v čísle 6/19)

Nejvyšší výkon 375 kW, točivý moment 700 Nm, maximální rychlost 250 km/h a raketové zrychlení na stovku za 3,8 s by si asi nechal líbit každý motorista. Zejména když k tomu připočtete pneumatické odpružení, pohon všech kol s preferencí zadní nápravy s mechanickým samosvorným diferenciálem nebo sportovní automatickou převodovku. Hrozivý je také vzhled s obřími nasávacími kapsami v nárazníku, maskou se svislým žebrováním převzatou z modelu AMG GT, vytaženými blatníky nebo křidélkem na zadní odtokové hraně. A nejlepší na tom všem je fakt, že nejde o žádnou placku, ale praktický Mercedes- AMG GLC 63 S Coupé s prostornou pětimístnou kabinou a slušným kufrem o objemu 500 litrů. S ním si totiž můžete vybrat, zda pojedete o víkendu s rodinkou na nákupy a výlet, nebo drtit supersporty na okruhu. Že to s baculatým SUV nejde? Ale jde! Silnější provedení s označením „S“ totiž v nastavení vozu disponuje módem Race, v němž je vše podřízeno maximálnímu využití brutální síly motoru. Raději ale míříme na uzavřený okruh. Plný plyn nás zaráží do sedadel, převodovka důrazně kope jednu rychlost za druhou a v mžiku jedeme dvoustovkou. Zrychlování je doprovázeno patřičným hromobitím linoucím se od motoru i z výfuku s aktivní klapkou.

Podélně uložený osmiválec s 375 kW zabere pod kapotou každý milimetr. Pečlivé zpracování detailů, podepsaná plaketka a odhalená dvojice turbodmychadel mají i umělecké ambice.
Autor: Ondřej Lilling

Údaj o akceleraci určitě nelhal. Na SUV má velmi přesné řízení a bezvadně drží stopu. Velmi ochotně se vrhá do zatáček a vůbec se v nich nenaklání. Vzhledem k výkonu ale musíme být citliví na plyn, protože každé polechtání pedálu je signál pro zadní část, aby předhonila tu přední. O vypnutí stabilizace jsme ani neuvažovali. Pár koleček, a nádrž je skoro suchá. Zábavy bylo dost a mercedes i sebe přepínáme ze závodního nastavení do běžného. Z divoké šelmy se stává příjemný společník. Podvozek je sice tužší, ale nerovnosti žehlí s velkým přehledem, převodovka nechává motor převalovat v nízkých otáčkách a z výfuku se line tiché šumění. S dětmi ve druhé řadě pečlivě dodržujeme rychlostní limity a mercedes nám ukazuje i svou přívětivější tvář – tedy pokud mluvíme o spotřebě. Normální výletování se rovná průměru 11,6 l/100 km, při svižnější jízdě počítejte s patnácti, na okruhu s třiceti litry.

Rychloměr do 320 km/h budí respekt a v módu Race má GLC ambice tuto metu překonat – jen kdyby maximálka nebyla omezena
Autor: Ondřej Lilling

Smutná zpráva na konec. Přestože je GLC nejlevnějším vozem nesoucím na blatnících hrdé označení V8 Biturbo, stále stojí 2 296 580 Kč a testovaná silnější verze „S“ Coupé vyjde na 2 562 780 Kč bez příplatků.

Spotřeba během testu 11,6 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 3982 cm3. Výkon 375 kW při 5500-6250 min-1, točivý moment 700 Nm při 1750-4500 min-1. Pohon všech kol. Samočinná planetová převodovka s měničem, 9°. Nejvyšší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 3,8 s. Spotřeba město/mimo město 15,0/9,6 l/ 100 km. Kombinovaná spotřeba 11,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
6 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851