Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 2. 2019

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva

Fotogalerie

9 fotografií

Peugeot 308 GT jede jako šelma. A v jednom z nejprostornějších kompaktních kombíků se navíc vyspíte jako lev.

(více v čísle 6/19)

Verze GT je jako bílý lev mezi běžnými lvy – výjimečná. Nabízí se třeba s dvěma jinými motory v podstatě za stejnou cenu: benzinová šestnáctistovka s 225 koni stojí rovných 700 000 Kč, testovaný dieselový dvoulitr se 180 koni o pět tisíc víc. S jinou verzí než GT je neseženete. Všechny ostatní výbavy včetně GT Line pohánějí benzinové dvanáctistovky a diesely 1.5 BlueHDi.

Verze GT má lehce snížený podvozek a několik efektních prvků od nápisů GT na zádi, blatníku či volantu po imitaci sportovních koncovek výfuku.
Verze GT má lehce snížený podvozek a několik efektních prvků od nápisů GT na zádi, blatníku či volantu po imitaci sportovních koncovek výfuku.
Autor: Ondřej Lilling

Hlavně 400 newtonmetrů točivého momentu dvoulitru je znát, dálnicí se bílý lev žene suverénně. A když přijde na letištní ploše čas lovu, máme dvě stě dvacet na rychloměru hned. I s takovými šelmími choutkami končíme týdenní test těsně nad šesti litry. Líbí se nám osmistupňový automat: neřadí zbytečně často, zato plynule, auto ale i tak působí stále dravě.

Fádnější palubní desku vylepšují u GT rudě prošívaná sedadla, a hlavně působivý joystick osmistupňového automatu
Fádnější palubní desku vylepšují u GT rudě prošívaná sedadla, a hlavně působivý joystick osmistupňového automatu
Autor: Ondřej Lilling

Pocitově řazení zrychlí režim Sport, převodovka při něm drží motor ve vyšších otáčkách, ale dojem zbytečně kazí nepřirozený umělý zvuk z reproduktorů. Chce tím snad Peugeot řidiče „dobrovolně nutit“ jezdit na režimy Eco či Normal?

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva
Autor: Ondřej Lilling

Podvozek je proti jiným rychlým kombi komfortní, spíš než sporťák představuje 308 SW příjemný koráb, v němž se v kufru s 1660 litry pohodlně vyspí i delší a širší řidič než je autor textu. A to klidně tři čtvrtě dne jako skutečný lev.

Spotřeba během testu 6,1 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva
Autor: Ondřej Lilling

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1997 cm3. Výkon 130 kW při 3750 min-1, točivý moment 400 Nm při 2000 min-1. Pohon předních kol. Planetová převodovka s měničem, 8°. Nejvyšší rychlost 223 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,4 s. Spotřeba město/mimo město 5,1/4,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
6 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851