Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT: Dravé lože bílého lva
Peugeot 308 GT jede jako šelma. A v jednom z nejprostornějších kompaktních kombíků se navíc vyspíte jako lev.
(více v čísle 6/19)Verze GT je jako bílý lev mezi běžnými lvy – výjimečná. Nabízí se třeba s dvěma jinými motory v podstatě za stejnou cenu: benzinová šestnáctistovka s 225 koni stojí rovných 700 000 Kč, testovaný dieselový dvoulitr se 180 koni o pět tisíc víc. S jinou verzí než GT je neseženete. Všechny ostatní výbavy včetně GT Line pohánějí benzinové dvanáctistovky a diesely 1.5 BlueHDi.
Hlavně 400 newtonmetrů točivého momentu dvoulitru je znát, dálnicí se bílý lev žene suverénně. A když přijde na letištní ploše čas lovu, máme dvě stě dvacet na rychloměru hned. I s takovými šelmími choutkami končíme týdenní test těsně nad šesti litry. Líbí se nám osmistupňový automat: neřadí zbytečně často, zato plynule, auto ale i tak působí stále dravě.
Pocitově řazení zrychlí režim Sport, převodovka při něm drží motor ve vyšších otáčkách, ale dojem zbytečně kazí nepřirozený umělý zvuk z reproduktorů. Chce tím snad Peugeot řidiče „dobrovolně nutit“ jezdit na režimy Eco či Normal?
Podvozek je proti jiným rychlým kombi komfortní, spíš než sporťák představuje 308 SW příjemný koráb, v němž se v kufru s 1660 litry pohodlně vyspí i delší a širší řidič než je autor textu. A to klidně tři čtvrtě dne jako skutečný lev.
Spotřeba během testu 6,1 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1997 cm3. Výkon 130 kW při 3750 min-1, točivý moment 400 Nm při 2000 min-1. Pohon předních kol. Planetová převodovka s měničem, 8°. Nejvyšší rychlost 223 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,4 s. Spotřeba město/mimo město 5,1/4,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km