Renault Clio 0.9 TCe Limited: Akční závěr | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

4. 3. 2019

Renault Clio 0.9 TCe Limited: Akční závěr

Renault Clio 0.9 TCe Limited: Akční závěr

Fotogalerie

6 fotografií

Působení současné generace clia se chýlí ke konci a loučí se příjemným cenovým zvýhodněním ve výši 15 000 Kč. My jsme vyzkoušeli druhou nejvyšší výbavu se silnější verzí 0.9 TCe za necelých 300 000 Kč. Je to dobrá nabídka?

(více v čísle 10/19)

Ceny nových vozů se až na výjimky v poslední době neustále zvyšují. Dostat se pod třísettisícovou metu bývá někdy problém už i u malých vozů, občas to stačí na základní výbavu, jindy ani to ne. V případě clia to naštěstí neplatí. Základní cena činí 256 900 Kč, ale mnohem zajímavější je akční model Winter Edition za 259 900 Kč (0.9 TCe/56 kW) a právě testované provedení Limited. To i se silnější verzí 66 kW tohoto motoru stojí rozumných 291 900 Kč. Výbava je přitom velmi bohatá – nechybí v ní ani navigace, zadní parkovací senzory, 16“ litá kola, mlhovky, zadní zatmavená okna ani elektricky ovládaná okna. Velmi levně však vyjde i zadní parkovací kamera (2500 Kč), Akční závěr Foto Petr Homolka dešťový a světelný senzor (1000 Kč). Z dalších příplatků už zbývá jen automatická klimatizace (12 000 Kč), diodové světlomety (15 000 Kč) či bezklíčkové odemykání (9000 Kč), ani úplně vybavený vůz tak nevyjde nijak draze.

Renault Clio 0.9 TCe Limited: Akční závěr
Renault Clio 0.9 TCe Limited: Akční závěr
Autor: Petr Homolka

Cliu sluší i klasická stříbrná metalíza, za tu se připlácí podobná suma jako u konkurentů: 12 500 Kč. Vnějšími rozměry se clio stále řadí na vrchol třídy, neboť třída malých vozů neroste tak rychle jako ostatní kategorie. Rozvor 2589 mm patří spolu se sanderem na úplný vrchol. Uvnitř se to bohužel tolik neprojevilo, neboť tvůrci prohýřili místo na protáhlé přídi a pozvolna stoupajícím čelním skle. Hluboká je tedy i palubní deska a sedí se více vzadu. Ani průměrně vzrostlí jedinci ve druhé řadě se tak velké rezervy před koleny nedočkají. Velikost kufru 300 litrů patří mezi průměr.

Interiér vypadá stále moderně, byť plasty jsou výhradně tvrdé a mřížky ventilace působí hodně chatrně
Interiér vypadá stále moderně, byť plasty jsou výhradně tvrdé a mřížky ventilace působí hodně chatrně
Autor: Petr Homolka

Rodinné ambice vůz nemá, což platí i pro kombi (+15 000 Kč). Vpředu však oceníte pohodlná sedadla i příjemně tvarovanou palubní desku, která nijak neomezuje. Pro ovládání ventilace slouží klasická tlačítka a zbytek funkcí se nastavuje přes displej. Menu je přehledné, samotná odezva však pomalejší. V okleštěné nabídce motorů zůstala jednotka 0.9 TCe/66 kW (spolu s 1.5 dCi) nejvýkonnější. Žádnou extra porci dynamiky od ní nečekejte. Zůstává totiž u nepřímého vstřikování MPI a proměnné časování má jen u sacích ventilů. Nedokáže nabídnout takovou účinnost a pro dosažení daného výkonu potřebuje větší turbo, což zase zpomaluje reakce v nízkých otáčkách. V praxi se s motorem pohybujete nejčastěji mezi 2000 a 3000 min-1. Pružnost je tedy slabší, ale pro běžné městské jízdy a občasnou delší cestu clio plně vyhoví.

Přední sedadla mají spíše měkčí výplně, jsou ale pohodlná i na delší jízdu
Přední sedadla mají spíše měkčí výplně, jsou ale pohodlná i na delší jízdu
Autor: Petr Homolka

Spotřeba se pohybuje většinou mezi 6,5 a 7 l/100 km, což je asi o litr více než třeba u konkurenčních jednotek 1.0 TSI. Podvozek nabízí velmi dobrý kompromis mezi poddajností na nerovnostech a jistotou v zatáčkách. Šestnáctipalcová kola nejsou překážkou pro komfortní jízdu a na voze vypadají lépe než menší patnáctky. Drobnou výtku máme jen k řízení, které působí trochu umělým dojmem.

Spotřeba během testu 6,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 898 cm3. Výkon 66 kW při 5500 min-1, točivý moment 140 Nm při 2250 min-1. Manuální převodovka, 5°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 178 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,1 s. Spotřeba město/mimo město 6,3/4,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
10 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851