Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Koruna třicet za kilometr | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Koruna třicet za kilometr

Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Koruna třicet za kilometr

Fotogalerie

6 fotografií

Caddy na zemní plyn jezdí úsporně a bez potřeby pozornosti ze strany řidiče. Třeba pro pekárnu je to ideální pomocník pro každodenní rozvoz rohlíků.

(více v čísle 12/19)

Ještě nedávno mohli živnostníci u plechových minivanů vybírat mezi jedním dieselem a dalším benzinovým motorem. Dnes se široká škála kombinací z osobních verzí promítla i do malých dodávek. Důkazem je tahoun Volkswagen Caddy. Nejenže se kromě čistě osobní varianty nabízí ještě jako skříň či kombi se sedačkami i nákladovým prostorem, ale také ve dvou délkách rozvoru. Dokonce s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a motory od 1.0 do 1.4 TSI a několika výkonnostními specifikacemi dvoulitrové nafty. Nový agregát 1.5 TSI v ceníku caddy nenajdete.

Nákladový prostor plynových verzí se nijak neliší od jiných. Nádrže jsou totiž umístěny pod podlahou.
Autor: Ondřej Lilling

Nejvíc nás ale zaujala raritní verze 1.4 TGI/81 kW (jako manuál i automat!). Nabízí totiž originální tovární přestavbu na zemní plyn. Nádrže jsou skryté pod podlahou. Velký smysl má v tomto případě uvažovat o prodlouženém Maxi, protože se patřičně s tím protáhne i sada nádrží. V řeči čísel to znamená zásobu plynu 26 vs. 37 kg. Dojezd je díky tomu zajímavý, my jsme na jedno naplnění ujeli během týdne 700 km – dvojnásobek toho, co před deseti lety zvládla starší generace s motorem 2.0 MPI na CNG. Teprve až pak se nám systém automaticky přepnul na záložní třináctilitrovou nádrž benzinu. Ta bohatě vystačí na dojetí k plnicí stanici. 

Množství zbývajícího plynu ukazuje samostatný ukazatel
Autor: Ondřej Lilling

Při průměrné spotřebě pěti kilogramů zemního plynu na 100 km vycházejí náklady na kilometr jen na 1,30 Kč. Na to se v praxi nedostane ani vznětový dvoulitr. Jenže je zase levnější. Při rozdílu kupní ceny 54 000 korun a uvažované spotřebě šesti litrů nafty se plynová varianta vrátí po ujetí více než sta tisíc kilometrů. Pak jsou tady ještě výhody, které nelze vyčíslit: například tichoučký chod benzinového čtyřválce. Plynový pohon se hodí i z hlediska firemního PR – je to přece ekologický a čistý pohon místo nafty, o které se nás snaží mnohá lobby přesvědčit, že je fuj. A koneckonců i jako ojetina bude plynové caddy vyčnívat mezi záplavou utahaných dieselů. Pro firmy využívající zemní plyn ve velkých objemech, a tedy s potenciálem investice do vlastní plničky, je podle nás Caddy TGI nadmíru zajímavé. Umíme si ho například představit jako pekařský dostavník. Mimochodem v akci se teď krátká skříň 1.2 TSI prodává jen za 299 900 Kč bez daně!

Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Koruna třicet za kilometr
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 5,0 kg/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1395 cm3. Výkon 81 kW při 4800-6000 min-1, točivý moment 200 Nm při 1500-3500 min-1. Manuální převodovka, 6°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 174 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 13 s. Spotřeba město/mimo město 5,7/3,8 kg/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,5 kg/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851