Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Nástupce na zástupu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

28. 3. 2019

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Nástupce na zástupu

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Nástupce na zástupu

Fotogalerie

5 fotografií

Citroën rozšířil svá SUV o C5 Aircross. Vyzkoušeli jsme ho s nejsilnějším dieselem a zjišťovali, zda dokáže být alternativou k manažerským vozům.

(více v čísle 13/19)

Model C5 Aircross je v současnosti největší v portfoliu značky. Oslovit tedy má nejen zájemce o módní SUV, ale přibyla mu i reprezentativní povinnost a zastat musí také úlohu velkého rodinného vozu. Po dřívějším testu s benzinovou šestnáctistovkou došlo nyní i na dieselový dvoulitr, neboť v této kategorii vznětové motory stále dominují. Jednotka 2.0 BlueHDi nabízí 130 kW, 400 Nm a pojí se výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou od Aisinu. Slabší alternativou je agregát 1.5 BlueHDi/96 kW, dostupný i s manuálem. Spojení s automatem vnímáme v této kategorii vozů zcela přirozeně. Jeho reakce jsou však v hektickém městském provozu poněkud otupělé. Odezva na prudší sešlápnutí plynu by mohla být rychlejší, a to ať už při rozjezdu, nebo během jízdy. Okamžitá není ani změna při ručním řazení pádly pod volantem. Při klidnějším stylu k automatu výhrady nemáme, řadí intuitivně a dostatečně plynule. Motor běží tiše a většinou ho nevnímáte. 

Palubní deska sází na mohutnost, posádku však neutlačuje a ve středovém panelu nechybějí praktické schránky
Palubní deska sází na mohutnost, posádku však neutlačuje a ve středovém panelu nechybějí praktické schránky
Autor: Ondřej Lilling

Nejčastěji se pohybujete mezi 2000 a 3000 min-1. Níže se převodovka příliš nepouští, neboť na vrchol točivého momentu se motor dostává právě až ve dvou tisících. Dynamika je solidní, přesto bychom od 130kW motoru čekali trochu více. Důvodem může být i značná provozní hmotnost 1615 kg, která je o 110 kg vyšší než u podobně výkonné zážehové šestnáctistovky (133 kW). Tomu odpovídá nijak zvlášť oslnivé zrychlení na stovku za 9,4 s. Spotřeba v testu se pohybovala kolem 7,5 l/100 km, což příliš nenadchne. Podvozek dovoluje příjemné pohupování, které od francouzského auta čekáte. Tlumiče s hydraulickými dorazy se úspěšně vypořádávají s většinou nástrah a ostré rázy se nekonají. Jednotlivé díry či propadlé kanály však přinášejí nepříjemné natřásání. Líbí se nám však dobré akustické utlumení od kol i z hlediska aerodynamiky. I při rychlostech kolem 160 km/h si můžete povídat bez zvyšování hlasu. 

Vzadu najdete tři samostatná sedadla, což vyhoví při převážení dětí. Dospělí jsou natlačeni více na dveře.
Vzadu najdete tři samostatná sedadla, což vyhoví při převážení dětí. Dospělí jsou natlačeni více na dveře.
Autor: Ondřej Lilling

V zatáčkách nelze čekat přílišnou hravost, nicméně nemusíte se bát ani přehnané topornosti. V rámci třídy se řadí citroën mezi běžný průměr. Spěchat s ním lze, ale v hlavním popisu práce to nemá. Na limitu vůz přechází do čitelné nedotáčivosti, kterou včas krotí stabilizace. Ta ostatně rázně zasahuje i při vyhýbacím manévru, kdy prudce brzdí už při prvním cuknutí volantu. Posilovač řízení je zbytečně horlivý, nejpříjemnější je v režimu Sport, kdy nepatrně ztuhne. Mezi rejdy jsou však tři otáčky, takže se při parkování i ve vracečkách dost naručkujete.

Velmi dobrá je variabilita interiéru. Vzadu najdete tři samostatná sedadla, která potěší při převážení dětí. Vzhledem ke stále kompaktní délce oceňujeme i v každém ohledu dostatek místa. Zadní lavice je navíc posuvná a opěradla lze prakticky polohovat či sklápět po třetinách. Objemný zavazadelník pak nabízí 580 až 720 litrů.

Kufr nabízí pravidelný tvar, opěradla se sklápějí po třetinách a vytvoří rovnou plochu
Kufr nabízí pravidelný tvar, opěradla se sklápějí po třetinách a vytvoří rovnou plochu
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 7,6 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1997 cm3. Výkon 130 kW při 3750 min-1, točivý moment 400 Nm při 2000 min-1. Samočinná planetová převodovka s hydrodynamickým měničem, 8°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 211 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,4 s. Spotřeba město/mimo město 5,2/4,5 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851