Ford Ecosport 1.5 EcoBlue 4x4 ST-Line: Zvláštní případ | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 4. 2019

Ford Ecosport 1.5 EcoBlue 4x4 ST-Line: Zvláštní případ

Ford Ecosport 1.5 EcoBlue 4x4 ST-Line: Zvláštní případ

Fotogalerie

7 fotografií

Malé crossovery mají dělat parádu a jezdit po městě. Ecosport se jako jeden z mála nebojí ani terénu. Zvláštním schopnostem ovšem odpovídá nejen cena, ale i spotřeba.

(více v čísle 14/19)

Zvýšené auto s půdorysem fiesty nepředstavuje žádnou zvláštnost, podobných modelů je dnes na trhu víc než deset. Pouze čtyři ale nabídnou pohon všech kol a z nich jen tři v kombinaci s dieselem. Mezi nimi pak právě Ford Ecosport vyniká nezávislým zavěšením všech kol s dlouhými zdvihy, což je pro pravidelný pohyb mimo asfalt nejlepší možná výbava.

Ford Ecosport 1.5 EcoBlue 4x4 ST-Line: Zvláštní případ
Autor: Václav Duška

Pořízení dieselu 4x4 ale doporučujeme důkladně zvážit. Přestože si stále si myslíme, že do SUV patří diesel, ecosport je zvláštní případ. Zaprvé zde naftu nedostaneme jinak než právě ve čtyřkolce, což vyhání cenu malého auta poměrně vysoko. Zadruhé od dieselu čekáme spodový zátah, snadnou obsluhu a nízkou spotřebu. Ford ovšem stále drží patnáctistovku na emisní dietě bez pomoci AdBlue. Jeho absenci vynahrazuje pozoruhodně sofistikovanými hračkami, jako jsou vodní mezichladič stlačeného vzduchu nebo piezoelektrické vstřikování, nicméně výsledek není pohotový při rozjezdu ani obzvlášť šetrný k peněžence. Elektronika musí naftu v nízkých otáčkách dávkovat obezřetně, a pokud přitom musí roztočit ještě kardan a zadní diferenciál, ostatní jí na startu ujedou. Když chceme být pohotoví, musíme řadit nad 2000 min-1, což se odráží ve spotřebě 6,7 litru. Je pravda, že pak diesel umí hezky zabrat, protože 300 newtonmetrů mu dodává výbornou pružnost a nechová se příliš hlučně. Ale když jsme v ecosportu před rokem proháněli benzinový tříválec EcoBoost, jezdili jsme tišeji, spontánněji a za 7,2 litru.

Dieselovou patnáctistovku má Ford společnou s Peugeotem. Kvůli absenci AdBlue však dosahuje vyšší spotřeby.
Autor: Václav Duška

Což vede k penězům a filozofické otázce smyslu. Ecosport 1.5 TDCi 4x4 začíná ve výbavě Titanium na 622 900 Kč, což je o 116 000 Kč víc než za benzinovou předokolku. Taková investice by se vracela hodně dlouho. Podstatně menší odstup pak naši zlatou ještěrku dělí od Kugy 2.0 TDCi AWD. Ve standardních cenách bychom za ni připlatili 35 000 Kč a současné zvýhodnění, které avizujeme na straně 4, vede dokonce k tomu, že právě kuga vyjde levněji. Ecosport je příjemné a po loňském faceliftu jemně doladěné auto, ale benzinové verze dávají větší smysl.

Zpracování kabiny působí místy hodnotněji než v americky pojatém mondeu
Autor: Václav Duška

Spotřeba během testu 6,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1499 cm3. Výkon 92 kW při 3600 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750-2000 min-1. Manuální převodovka, 6°. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Nejvyšší rychlost 181 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s. Spotřeba město/mimo město 5,8/5,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
14 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851