Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou
S loňským jarem obohatila ceník Renaultu Talisman verze S-Edition a ke konci roku navíc osmnáctistovka se 165 kilowatty. Jaká to je kombinace v případě kombíku?
(více v čísle 14/19)Šmrncovní design, opravdu bohatá výbava, dostatek prostoru pro manažery i rodiny – to je talisman. Sportovní edice mu sekne, silnější motor si zasloužil, to nejlepší na autě je ale prověřený a Světem motorů několikrát testovaný systém 4Control = natáčení všech kol. Pro připomenutí: v nižších rychlostech, ať v zatáčkách, nebo ve městě, se zadní kola natáčejí proti těm předním, takže je talisman hbitý a směr mění víc než ochotně. Ve vyšších rychlostech se natáčejí naopak stejným směrem jako přední, což výrazně zlepšuje stabilitu vozu.
Variabilitu ještě zvyšuje možnost volby jízdních režimů. Nám se nejvíc líbil Sport, s nímž je podvozek jistý, tuhý a pohodlný zároveň. K motoru, který se v autě zabydlel před necelým půlrokem, je tato možnost volit si režim moc dobrá. Škoda jen, že si ji auto po vypnutí zapalování nepamatuje: spadne na Neutral.
Na druhou stranu když to víte, zvolit si zabere jen vteřinu. Mrzutější je sladění s převodovkou: k dispozici je pouze sedmistupňový automat EDC. Zatímco v Mégane R. S. řadí od rozjezdu plynule, v talismanu váhá. Jak se rozjedete, je to o dost lepší. Naplno pak vynikne výborný motor se suverénní dynamikou a pružným zrychlením.
Spotřeba během testu 9,1 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec, přeplňovaný turbem. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 165 kW při 5200 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Dvouspojková automatická převodovka EDC, 7°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,7 s. Spotřeba město/mimo město 10,1/5,8 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,4 l/100 km