Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou

Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou

Fotogalerie

5 fotografií

S loňským jarem obohatila ceník Renaultu Talisman verze S-Edition a ke konci roku navíc osmnáctistovka se 165 kilowatty. Jaká to je kombinace v případě kombíku?

(více v čísle 14/19)

Šmrncovní design, opravdu bohatá výbava, dostatek prostoru pro manažery i rodiny – to je talisman. Sportovní edice mu sekne, silnější motor si zasloužil, to nejlepší na autě je ale prověřený a Světem motorů několikrát testovaný systém 4Control = natáčení všech kol. Pro připomenutí: v nižších rychlostech, ať v zatáčkách, nebo ve městě, se zadní kola natáčejí proti těm předním, takže je talisman hbitý a směr mění víc než ochotně. Ve vyšších rychlostech se natáčejí naopak stejným směrem jako přední, což výrazně zlepšuje stabilitu vozu.

Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou
Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou
Autor: Ondřej Lilling

Variabilitu ještě zvyšuje možnost volby jízdních režimů. Nám se nejvíc líbil Sport, s nímž je podvozek jistý, tuhý a pohodlný zároveň. K motoru, který se v autě zabydlel před necelým půlrokem, je tato možnost volit si režim moc dobrá. Škoda jen, že si ji auto po vypnutí zapalování nepamatuje: spadne na Neutral.

Standardem jsou elektrická kožená sedadla, řidičovo s masážní funkcí, pamětí, vyhříváním a odvětráváním. Nechybí ani možnost prodloužit si sedák. Pohodlí za volantem najde každý.
Standardem jsou elektrická kožená sedadla, řidičovo s masážní funkcí, pamětí, vyhříváním a odvětráváním. Nechybí ani možnost prodloužit si sedák. Pohodlí za volantem najde každý.
Autor: Ondřej Lilling

Na druhou stranu když to víte, zvolit si zabere jen vteřinu. Mrzutější je sladění s převodovkou: k dispozici je pouze sedmistupňový automat EDC. Zatímco v Mégane R. S. řadí od rozjezdu plynule, v talismanu váhá. Jak se rozjedete, je to o dost lepší. Naplno pak vynikne výborný motor se suverénní dynamikou a pružným zrychlením.

Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou
Renault Talisman Grandtour S-Edition TCe 225 EDC GPF: 225 koní pod kontrolou
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 9,1 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec, přeplňovaný turbem. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 165 kW při 5200 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Dvouspojková automatická převodovka EDC, 7°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,7 s. Spotřeba město/mimo město 10,1/5,8 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,4 l/100 km


Vyšlo v časopisu

Svět motorů
14 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851