Honda HR-V 1.5 Turbo Sport: Zrozena k potěše | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 4. 2019

Honda HR-V 1.5 Turbo Sport: Zrozena k potěše

Honda HR-V 1.5 Turbo Sport: Zrozena k potěše

Fotogalerie

6 fotografií

Vypadá to, že v budoucnu budeme v autě už jen jako pasažéři. Pojďme se tedy bavit, dokud to ještě jde. Nová Honda HR-V Sport pohladí duši každého milovníka řízení.

(více v čísle 15/19)

Honda a motoristický sport patří neodmyslitelně k sobě, a proto jí nejsou dynamické verze běžných modelů cizí. Posledním přírůstkem do této rodiny je kompaktní crossover HR-V Sport, který na první pohled poznáte podle černých lesklých doplňků. Tuto povrchovou úpravu dostaly maska chladiče, výrazný přední splitter, prahové nástavce, plastové podběhy kol nebo spodní část zadního nárazníku. Specialitou jsou také dvojitá chromovaná koncovka výfuku, 18palcová litá kola či zatmavená zadní světla. Prostorný interiér, jehož variabilitu zvyšuje systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, oživují červené kožené doplňky našité na palubku, dveře, středový tunel i sedadla.

Specialitou provedení Sport je červené kožené obložení palubní desky a dalších částí interiéru
Autor: Honda

Jenže my jsme se těšili hlavně na přeplňovanou zážehovou patnáctistovku známou i z modelů Civic nebo CR-V. Výkon 134 kW a točivý moment 240 Nm představují slušnou nálož, jež by mohla se 4346 mm dlouhým SUV pěkně zacvičit. A naše očekávání naplňuje beze zbytku. Při klidné jízdě běží tiše a svůj potenciál ukazuje slušným zátahem od nízkých otáček. Vrcholná forma přichází od hranice 3500 min-1 a je doprovázena i hrubším, ale nikterak rušivým zvukem. Potom agregát roztočí pořádný kvapík, ručička po otáčkoměru letí rychle vzhůru a najednou v šest tisících zasáhne omezovač. Naštěstí je tu přesný šestistupňový manuál s krátkými drahami, zajišťující rychlé přeřazení. A na pobřežních a horských serpentinách v okolí Lisabonu s ním pracujeme více než často. Zvolená zatáčkovitá trasa vyhovuje sportovnímu HR-V po všech stránkách. Výborně sedí v utažených i rychlých pasážích, čímž nám dává potřebný pocit jistoty, a karoserie se téměř nenaklání. Hbitě mění jeden směr za druhý a přesně reaguje na povel volantu. A co víc, je mu jedno, zda je vozovka hladká, nebo rozbitá. Takhle jsme se již dávno nebavili.

Přeplňovaná patnáctistovka s výkonem 134 kW uděluje kompaktnímu HR-V slušnou dynamiku. Musí však být spojena s manuální skříní.
Autor: Honda

Za skvělými zážitky stojí synaptické odpružení s přizpůsobováním tlumicí síly stavu vozovky a jízdním podmínkám, technologie Performance Damper s dvojicí tlumičů v přední a zadní části, které mají za úkol neutralizaci relativního bočního a torzního pohybu v podvozku, nebo speciální nastavení řízení s elektronickým posilovačem s proměnným účinkem. Podobnou radost z řízení u kompaktních SUV jen tak nenajdete. Verze s bezestupňovou převodovkou CVT, u níž je točivý moment snížen na 220 Nm, nás ale tolik nenadchla. Jezdí stejně skvěle, dynamicky však výrazně zaostává.

Honda HR-V 1.5 Turbo Sport: Zrozena k potěše
Autor: Honda

Hodnocení

+ Svěží projev motoru Přesné a komunikativní řízení Stabilita v zatáčkách Velmi dobré tlumení nerovností

- Dynamika s převodovkou CVT

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851