Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip Premium: Jen ta a žádná jiná | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip Premium: Jen ta a žádná jiná

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip Premium: Jen ta a žádná jiná

Fotogalerie

6 fotografií

Suzuki má v rukávu unikátní trumf. Jako jediná značka nabízí litrový tříválec s pohonem všech kol. Třeba v oblíbené vitaře…

(více v čísle 16/19)

Přeplňované litrové tříválce už zapustily v našem světě hluboké kořeny a začínají prorůstat i do méně obvyklých konfigurací. U Suzuki takový motor například kombinují s pohonem všech kol, který je pro japonskou značku příznačný. Toto jedinečné spojení najdeme hned ve dvou modelech: S-Cross a Vitara. Právě ve druhém z nich jsme kombinaci 1.0 BoosterJet AllGrip vyzkoušeli poprvé.

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip Premium: Jen ta a žádná jiná
Autor: Jiří Káš

V ceníku zabírá litrová čtyřkolka jediné okénko, nabízí se výhradně s pětistupňovým manuálem a druhou výbavou Premium za 490 900 Kč. Kdo pohon všech kol nežádá, ušetří 60 000 Kč, navíc má na výběr ještě nižší specifikaci Comfort za 393 900 Kč nebo verzi s šestistupňovým automatem za 473 900 Kč. Vitara patří k hrstce SUV, kterým se před první terénní boulí nerozklepou kolena. Poskytuje slušnou světlou výškou 185 mm, asistent pro sjezd příkrých svahů a mezi jízdními režimy najdeme dokonce položku Lock, která napevno uzamkne pohon všech kol. V principu nejde jen o reklamní taháky, vitara skutečně dokáže vše přenést do praxe. Kromě obvyklého přínosu čtyřkolky na oslizlých či zasněžených silnicích obstojí i v hlubších závějích, na rozblácených cestách, dokonce jsme ji už proháněli po sjezdovkách a kamenolomech. Při častějších návštěvách takových lokalit bychom ale dali přednost objemnějšímu motoru, malý litr si tam celkem rychle sáhne na dno sil.

základní výbavě litrové čtyřkolky najdeme klimatizaci, vyhřívaná sedadla nebo přehledný multimediální systém, který zrcadlí mobil. Barevné prvky pořídíte za příplatek.
Autor: Jiří Káš

Pokud ale hledáte spolehlivého parťáka do každého počasí, pro zimní cesty na hory nebo máte k chalupě rozmlácenou cestu, poslouží vám tříválec skvěle. Je tichý, kultivovaný a po všech stránkách se s ním příjemně cestuje. Tak plynulé rozjezdy třeba zvládá málokterý z konkurentů.

Výkon 82 kW a točivý moment 170 Nm na lehké SUV s rezervou stačí, nicméně kdo vyzkouší verze 4x2 a 4x4 krátce po sobě, rozdíl pocítí. Hlavně při akceleraci kolem 100 km/h už je znát, že čtyřkolka má větší odpory a váží o 70 kg víc, takže nejde za plynem tak radostně jako předokolka. Typický zájemce o litrový motor je ale klidný úsporný řidič a toho vitara nadchne schopností jezdit s lehkou nohou klidně za 5,5 l/100 km, běžný průměr se pohybuje do sedmi litrů. Kdo má na vrcholu žebříčku priorit dynamiku, toho jednoznačně odkážeme na vitální přeplňovanou čtrnáctistovku, která stojí jen o 31 000 Kč víc a jede nesrovnatelně lépe.

Tříválec vyniká kulturou chodu, hladkými rozjezdy a nízkou spotřebou
Autor: Jiří Káš

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 998 cm3. Výkon 82 kW při 5500 min-1, točivý moment 170 Nm při 2000-3500 min-1. Pohon všech kol. Manuální převodovka, 5°. Nejvyšší rychlost 180 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,0 s. Spotřeba město/mimo město 6,6/5,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851