Range Rover Sport SVR: Bourák Ala Gorea | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

17. 4. 2019

Range Rover Sport SVR: Bourák Ala Gorea

Range Rover Sport SVR: Bourák Ala Gorea

Fotogalerie

8 fotografií

Range Rover Sport SVR vypouští třikrát víc CO2 než náš redakční Rapid 1.0 TSI. Ideální auto pro odpůrce klimatického alarmismu. Nebo pro ty, kteří na něm umějí vydělávat.

(více v čísle 16/19)

Nedávná zpráva o růstu grónského ledovce vyvolala obvyklý šum na obou stranách sporu o příčiny klimatických změn. Ve skutečnosti neřekla nic nového, a už vůbec neznamená, že by se přestalo oteplovat. Jen opět potvrdila, že počítačové modely, na nichž stojí alarmistická propaganda, jsou děravé jak řešeto a příroda se jimi nehodlá řídit. Koneckonců neméně sofistikované vědecké teorie ještě začátkem osmdesátých let předpovídaly příchod doby ledové, a tak si dnes příznivci hororů můžou vybrat, čeho se bát víc.

Range Rover Sport SVR: Bourák Ala Gorea
Autor: Ondřej Lilling

Pro ty, co se nebojí, je tu Range Rover Sport SVR. Dvouapůltunové SUV, které dá stovku za čtyři a půl vteřiny, navzdory aerodynamice lokomotivy to dotáhne na 280 km/h a už v laboratoři vykazuje hrozivou spotřebu 13,4 litru. Pod kapotou ševelí dokonalý výsměch úsporám: pětilitrový osmiválec, mezi jehož řadami rotuje mechanický kompresor. Řidiče rozmazluje bleskovými reakcemi, dovádivě točivým temperamentem i rošťáckým bubláním, jaké se u žádného turba z výfuku neozve. Na druhou stranu je na motoru znát, že pochází z kupé Jaguar F-Type a na těžké SUV je možná točivý až moc. Podvozku se základy v ortodoxním teréňáku naopak trocha atletiky chybí a němečtí konkurenti by mu na náročné trati ujeli. Největší lábuž tak spočívá v balancování na přesném středu, kdy už jedete dost rychle, ale před zatáčkami nemusíte zbytečně brzdit, a motor rozkošnicky vyje ve středních otáčkách, aby na výjezdech zabíral plynule a bez podřazování. Pak SVR skutečně vyčaruje kouzlo, které v mercedesu ani porsche nezažijete.

Výsadou ostré verze SVR jsou anatomické a lehké skořepinové sedačky
Autor: Ondřej Lilling

Podobně exkluzivní je ovšem spotřeba. Zásadně neklesá pod dvanáct na sto, a jakmile si nespoutanou dynamiku strojovny začnete opravdu užívat, vyskočí ke třiceti. Takový už bývá osud lidí, kteří mohou dát za auto tři a půl milionu korun, v zeleně ujetých zemích pak i další milion na uhlíkové dani. Vůbec nejšťastnější by tak za volantem SVR mohl být předseda všech klimatických strašpytlů, americký politik Al Gore. Hysterii proti ropě a uhlí vybičoval k maximu a včas investoval do firem, které na ní vydělají. Za pět let zbohatl o pět miliard a dnes mu ostatní uživatelé Range Roverů sami vydělávají na benzin.

Nahoře umístěný kompresor je poháněný řemenem a má zabudované vodní mezichladiče. Nic nereaguje rychleji.
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 17,6 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný kompresorem, uložený vpředu podélně. Rozvod 2x DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 5000 cm3. Výkon 423 kW při 6000-6500 min-1, točivý moment 700 Nm při 3500-5000 min-1. Samočinná planetová převodovka s měničem, 8°. Pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem. Nejvyšší rychlost 280 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,5 s. Spotřeba město/mimo město neuvedeno. Kombinovaná spotřeba 13,4 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851