Renault Kangoo Z.E. Maxi Combi: e-Parta hic | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

23. 4. 2019

Renault Kangoo Z.E. Maxi Combi: e-Parta hic

Renault Kangoo Z.E. Maxi Combi: e-Parta hic

Fotogalerie

8 fotografií

Kangoo Z.E. by bylo ideálním elektromobilem na rozvoz zboží po městě i pro stavební partu. V úspěchu mu kromě vysoké ceny brání i absence rychlého stejnosměrného nabíjení.

(více v čísle 16/19)

Raketový rozlet internetových obchodů začíná být na silnicích vidět. Zejména ve větších městech stále víc lidí zjišťuje, že nejbližší samoobsluha je vlastně moc daleko, a tak ulice plní auta s nápisy jako houska, knedlík, kobliha a snad už i buřty s cibulí „tečka cé-zet“. S potěšením sledujeme, že řada z nich jezdí na zemní plyn, takže nevypouštějí žádné saze a jen málo oxidů dusíku, což je ohleduplné k ovzduší. Bylo by hezké, kdyby jezdila úplně bez emisí, jenže… zatím tam nejsme. Ukázkou toho je už bezmála osmiletý Renault Kangoo Z.E, který na náš trh přišel zároveň s modely Zoe a Twizy loni v květnu. Co do prostoru a dojezdu by městskému využití odpovídal. V nabídce je dvoumístná skříňová varianta na 3,0 m3 a prodloužená na 4,0 m3 nákladu. Testovaná pětimístná kabina je k dispozici jen na prodlouženém podvozku, za zadními sedadly podle našeho měření zbývá něco přes 900 litrů kufru, po jejich sklopení 2400 l. Sem by se vešla pracovní četa s nářadím všeho druhu.

Baterie zvýšila podlahu ložného prostoru jen mírně, využitelný objem stále přesahuje 900 litrů
Autor: Petr Homolka

Zvýšená podlaha kufru skrývá baterii se skromnou udávanou kapacitou 33 kWh. Za laboratorního bezvětří a spotřeby 15,2 kWh/100 km stačí k dojezdu 270 km. My jsme za teplot kolem nuly v živějším pražském provozu dosáhli spotřeby 24,5 kWh/100 km a dojezdu 180 km. Když obě dvojice čísel vynásobíme, vyjde skutečná kapacita baterie přes 40 kWh. Výrobce se možná chrání pro případ kolísání za zhoršených podmínek. S tak velkým rozdílem jsme se však ještě nesetkali.

Sedadla jsou přiměřeně pohodlná, vyhřívaná by však měla být bez příplatku
Autor: Petr Homolka

Podobných parametrů dosahuje vzdáleně příbuzný Nissan Evalia. Ten se ovšem u stejnosměrné 50kW rychlonabíječky nakrmí na 80 % za 45 minut, zatímco renault se starší technikou musí ke střídavému zdroji. Měnič integrovaný v autě má výkon 7,4 kW, takže adekvátní množství energie přechroustá až za pět hodin. Základní cena 919 500 Kč přitom připomíná „teslu mezi dodávkami“, zejména když musíme přihazovat další tisíce za úsporné nezbytnosti jako vyhřívání sedadel a denní svícení. Fiat Doblo CNG startuje na 507 900 Kč, při současných cenách elektřiny a zemního plynu by tedy Kangoo Z.E. náklady vyrovnalo až po 313 000 km. A bůh suď, v jaké kondici bude tou dobou jeho baterie.

Ovládání je snadné a intuitivní, škoda jen výškově seřiditelného volantu
Autor: Petr Homolka

Spotřeba v testu 24,5 kWh/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Plně elektrický pohon. Střídavý synchronní motor. Výkon 44 kW při 12 000 min-1, točivý moment 225 Nm při 400-2500 min-1. Akumulátor Li-On, 33 kWh. Stálý převod. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 130 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 20,6 s. Kombin. spotřeba 15,2 kWh/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851