Toyota Camry: Střední konečně hybridní | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 5. 2019

Toyota Camry: Střední konečně hybridní

Toyota Camry: Střední konečně hybridní

Fotogalerie

9 fotografií

Spojení benzinu a elektřiny už Toyota nabízí v několika menších autech. S modelem Camry přichází do manažerské třídy, kde bude konkurovat převážně dieselům.

(více v čísle 18/19)

Prius. Prius Plus. Auris Hybrid. Yaris Hybrid. Auta úsporná, vzorně spolehlivá, ale nevelká vzrůstem a skromná v dynamice. Před třemi lety se zablesklo na vyšší ambice, když se hybridní pohon objevil v RAV4. Teď se kruh uzavírá se sedanem Camry, lépe řečeno s jeho návratem – předchozí generace globálního modelu se k nám oficiálně dovážely do roku 2004. Od té doby se změnily dvě důležité věci. Zaprvé evropská střední třída rozměrově dorostla třídu vyšší a vytlačila z trhu neprémiové modely jako Omega, Scorpio nebo Peugeot 607. Do toho začali zelení extremisté v západních zemích zakazovat diesely, což vede i v manažerské lize k většímu zájmu o alternativní pohony. Camry tak už nepřichází jako větší sestra avensisu, ale jeho nástupkyně. A jiný než hybridní pohon ani nenabízí.

Toyota Camry: Střední konečně hybridní
Toyota Camry: Střední konečně hybridní
Autor: Toyota

Rozverný ouřada

Design nese stopy globálního zaměření, musí se trefit do vkusu čínských a amerických zákazníků. Současně odráží snahu současného managementu Toyoty vyjádřenou sloganem „už žádná nudná auta“, pod nímž jako první přijel současný prius. Po dekádách filozofie nenápadnosti to znamená otřes a místy přehnanou snahu o divočinu. Spodní část masky camry bychom si uměli představit o něco decentnější, takto zbytečně zdůrazňuje dlouhý převis. Jinak ale karoserie působí uhlazeně a díky zvolna splývající zádi i kompaktně. Interiér je zpracovaný na úrovni třídy a cenovky těsně pod milionem korun. Rozvržení palubní desky je americky jednoduché a poněkud masivnější. Ergonomie zdárně spojuje přehledné analogové ovladače s dotykovou obrazovkou, menu a navigační funkce by si však zasloužily zjednodušit. 

Toyota Camry: Střední konečně hybridní
Toyota Camry: Střední konečně hybridní
Autor: Toyota

Zapadá do party

S délkou 4885 a rozvorem 2825 mm se rozměry téměř neliší od Škody Superb, Volkswagenu Arteon nebo Opelu Insignia. Podobný máme i pocit z pobytu uvnitř: velkopanská šířka v loktech, odstup palubní desky a volnost kolem kolenou. V japonské tradici je ale karoserie poněkud nižší, což odráží pozice sedadel blíž u podlahy. Cestující vzadu si tak mohou celkem pohodlně natáhnout nohy, ale pro chodidla mají pod přední sedačkou jen povinné minimum. Camry se dodává výhradně jako sedan. Objem kufru 524 litrů nepatří v rámci třídy k rekordním, z praktického pohledu by mohlo víc vadit krátké víko, platící daň za aerodynamicky skloněné zadní sklo.

Kdo si počká, nic neslyší

Pocit z jízdy určuje jemně vyladěná hybridní soustava s 2,5litrovým čtyřválcem, systémovým výkonem 160 kW a převodovkou e-CVT. Kdo se vzdá dieselových nároků na drtivý raketový zátah a naučí se nabírat tempo plynule, může se oddat omamně tiché a zdánlivě nekonečné síle, s níž auto jako by ještě ze stovky zrychlovalo stejně bezpracně jako z nuly. Motor se celou dobu převaluje kolem 2500 min-1 a nedává o sobě vědět. Na plný plyn se vytočený čtyřválec ozývá, ale tomu odpovídá i výkon, takže z předjíždění není třeba mít obavy. Horský terén v okolí Splitu by asi neposkytl realistický obrázek o spotřebě paliva. Proto připomeňme, že s technicky příbuzným Lexusem ES jsme při testu na domácí půdě dosáhli průměru 6,5 l/100 km a při cíleně úsporném stylu počítač ukázal působivých 5,1 litru.

V zájmu nižšího tření ústrojí používá jen jedno planetové soukolí, stejně jako v priusu. Z toho vyplývá menší převodový rozsah a maximální rychlost 180 km/h.
V zájmu nižšího tření ústrojí používá jen jedno planetové soukolí, stejně jako v priusu. Z toho vyplývá menší převodový rozsah a maximální rychlost 180 km/h.
Autor: Toyota

Japonské kramfleky

Horské serpentiny a záplatované okresky naopak prověřily podvozek, který musíme ve spojení s 18“ koly pochválit za harmonickou souhru a přiměřeně plynulé pohyby. Zmiňovaný Lexus ES byl v těchto podmínkách už moc měkký a rozvlněný, camry spěchajícího manažera podrží jistěji. Možná za cenu ostřejších reakcí na kratších nerovnostech, ale i tak tento kompromis považujeme za zdařilejší a bližší evropským zvyklostem. Mimochodem toto naladění podvozku se v USA prodává jako sportovní. Jako u mnoha jiných hybridních modelů bohužel tichý pohon nechává vyniknout slabší odhlučnění kol. Tady mohla Toyota trochu přidat, německým konkurentům nechává zbytečný náskok.

Do tuzexu nemusíte

Tím se dostáváme k ceně. Prostřední výbava Prestige nabízí skoro všechno, co bychom v této třídě čekali: bezklíčkový přístup, dvouzónovou klimatizaci, elektricky seřiditelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat, parkovací čidla i kameru a navigaci. Toyota jistě ví, kam míří, když cenu této verze 950 000 Kč zacílila nápadně blízko Superbu 2.0 TDI/140 kW DSG Style. Podle nás má camry na souboj s evropskými auty dobré karty. Jsme zvědavi, jak se jí návrat na starý kontinent podaří.

Americky široká křesla jsou všestranně seřiditelná. Cestující vzadu mají dost místa na kolena, nad hlavou už méně.
Americky široká křesla jsou všestranně seřiditelná. Cestující vzadu mají dost místa na kolena, nad hlavou už méně.
Autor: Toyota

Hodnocení Světa motorů

+ Úsporný a spolehlivý pohon Pohodlná sedadla Harmonické pérování

- Jediná karoserie Valivý hluk kol Méně přehledný infosystém

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
18 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851