Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 5. 2019

Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie

Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie

Fotogalerie

6 fotografií

O slavném válečném fi lmu se říká, že je pastvou pro oči. ProCeed je taky takový: ač naloží a odveze dost, jde hlavně o diváky.

(více v čísle 17/19)

Kia kdysi se ceed‘em a pro_ceed‘ em rozpoutala válku. Nikoliv na tenké červené linii, ale tu cenovou v nižší střední třídě. Kombíkem SW s kufrem `a la octavia navíc ukázala, že na prakticky založené Čechy umí. S třetím ProCeeem, teď už bez krkolomných apostrofů a podtržítek, volí jinou stezku.

Vůz je standardně vybaven zploštělým volantem a v případě testované verze s dvouspojkovou převodovkou může řidič používat hliníková pádla řazení pod volantem.
Vůz je standardně vybaven zploštělým volantem a v případě testované verze s dvouspojkovou převodovkou může řidič používat hliníková pádla řazení pod volantem.
Autor: Petr Homolka

Třetí cesta

Modelem kombinujícím karoserii kombi a kupé, jenž se v novodobém automobilovém světě od dob Astonu Martin říká shooting brake, si Pro- Ceed drží nemalou dávku praktičnosti. Přidal však tolik emocí! ProCeed č. 3 se tváří dál jako sporťák, v tom navazuje na předchůdce. První z roku 2007 se nijak zvlášť nelišil od klasických ceedů, tedy až na chybějšící pár zadních dveří. Dvojka z roku 2013 už byla jiná než základní pětidveřák: nižší, se sportovní maskou. Posbírala nejednu cenu za design a verzí GT vsadila jako první kia na výkon. Trojka už se nabízí dokonce jen jako GT (a GT Line), což znamená, že je cenově hozená výš než sourozenci. Zato s nimi má na rozdíl od dřívějška Tenká červená linie společných pět dveří a velký kufr – o dvě stě litrů objemnější než základní ceed a téměř tak velký jako kombi. Však je z celé trojky nejdelší, zato nejnižší, jak ukazuje naše tabulka. Šířka a rozvor jsou pro všechny tři modely stejné. Největší odlišnost představuje pojetí střechy. Zatímco zadní okno u kombíku SW svírá se svislicí úhel 51° a u hatchbacku 52°, u ProCeedu je zadní okno skloněno v úhlu 64°! Snížená a takhle výrazně se svažující střecha ubírá místo nad hlavami uvnitř, ale to se dalo čekat.

Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie
Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie
Autor: Petr Homolka

Sedm a půl…

Podvozku, sníženému o centimetr proti hatchbacku, píšeme body za obratnost. Líbí se nám, jak hmotnost zadního převisu potlačuje nedotáčivost, pérování na menších hrbolech je hezky poddajné. Celkově je podvozek naladěný na tužší notu: ProCeed GT Line má zadní pružiny tužší o 22 %, GT dokonce o 44 %. V zatáčkách se chová jistě. Jasně, nejde o vyložený sporťák, ale proti klasickým kombíkům je to jízda. ProCeed pohánějí pouze turbobenziny: čtrnáctistovka se 103 kW pro výbavu GT Line a testovaná šestnáctistovka 150 kW pro GT. Její potenciál není nekonečný, hlavně ve výjezdech a stoupáních. Když nešlapete na plyn, je její chod nesmírně tichý a kultivovaný chod. ProCeed GT uvádí k lidem také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Řadí hladce, s rozmyslem a nechá motor při svižné jízdě klidně vyskočit do vyšších otáček, a to i na režim Normal. Na ten jsme jezdili raději než na červený Sport, jenž může být umělou akustikou pro leckoho otravný. Pokud budete jako my škádlit na kruhu maximálku 225 km/h a zkoušet, zda se auto dostane z nuly na sto za sedm a půl sekundy, připravte se na spotřebu i přes dvanáct litrů. Ale zvládli jsme i trasy za sedm a půl. Mimochodem, když jsme u těch sedmi a půl: průměrná délka jednoho záběru ve filmu Tenká červená linie je právě sedm a půl sekundy…

Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie
Kia ProCeed 1.6 T-GDI/150 kW 7DCT GT: Tenká červená linie
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 7,9 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, s přímým vstřikováním, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1591 cm3. Výkon 150 kW při 5500 min-1, točivý moment 265 Nm při 1500-4500 min-1. Dvouspojková samočinná převodovka, 7°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 s. Spotřeba město/mimo město 7,1/5,7 l/ 100 km. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851