Opel Combo Van XL 1.6 CDTI Enjoy: Příjemně normální | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Opel Combo Van XL 1.6 CDTI Enjoy: Příjemně normální

Opel Combo Van XL 1.6 CDTI Enjoy: Příjemně normální

Fotogalerie

6 fotografií

Postupné sbližování francouzského koncernu PSA a jím anektované automobilky Opel přineslo před rokem dodávku Combo.

(více v čísle 21/19)

My jsme si loni auto s francouzskými kořeny, ale obohacené o německou pragmatičnost vyzkoušeli v osobní verzi Combo Life. Nyní došlo na ryzí dodávku Combo Van, a hned v prodloužené verzi XL. Jak jinak než se vznětovým motorem, neboť na práci je tu nafta, i kdyby se ekologové celého světa spojili. Začneme kabinou, která se od osobní podoby moc neliší. Zavalí vás spousta úložných prostorů a velmi rychle oceníte, že si auto nehraje na něco, co není. Vše má svůj řád a odpovídající provedení. Že tu nenajdete okázalý luxus? Taky nechodíte sekat zahradu ve smokingu! Zajímavé je to i pod kapotou, kde najdete starší motor 1.6 CDTI/73 kW koncernu PSA plnící emisní normu Euro 6.1 (v užitkových vozech dožívá do podzimu). Ten byste u francouzských sourozenců Citroënu Berlingo a Peugeotu Partner hledali už marně. Tam sázejí výhradně na moderní 1.5 CDTI/75 nebo 96 kW (Euro 6.2), který je k mání i u Opelu. V odpovídající verzi dokonce za stejné peníze jako testovaná šestnáctistovka.

Šestnáctistovka plní končící normu Euro 6.1, za stejné peníze si už teď můžete koupit 1.5 CDTI Euro 6.2. Pětistupňový manuál je dobře odstupňovaný.
Autor: Jiří Káš

I starší motor však odvádí skvělou práci. Je velmi dobře sladěn s pětistupňovou manuální převodovkou. Ani po plném naložení s ním combo neztrácí dech, přestože se na zelenou ze startovních bloků neodlepí jako Bolt. A pokud nezapomenete včas vypnout otravný systém stop-start, bude vám blaze.

Nákladový prostor je navržený tak, aby pobral dvě europalety. Křídlové dveře se proto dají doširoka rozevřít. Prodloužená verze XL nabízí objem 3,9 m3.
Autor: Jiří Káš

Když už je řeč o nákladu. Verze XL protažená na rozvoru o 190 mm a celkově natažená o 350 mm nabízí za zády skoro čtyři kubíky prostoru, který je díky zadním a posuvným bočním dveřím skvělé přístupný. Krabicovitý tvar je praktický a naložení dvou palet jednoduché. Za pět tisíc si můžete objednat dělicí stěnu s otvorem, kterým můžete protáhnout dlouhé předměty až do kabiny. Pak můžete využít dokonce 4,4 kubíku. Zaujalo nás, jak je combo při jízdě s nákladem stabilní, ocenili jsme minimální náklony karoserie. Flink líný pořádně náklad zabezpečit tak, jako jsme to předvedli my, nemůže najít příhodnější vůz – věci se ani nehnuly. A určitě ho zaujme i velmi příznivá cena, o kterou jde jako vždy v první řadě. Zde Opel Combo konkurenci včetně sourozenců doslova drtí.

Karoserie XL má o 190 mm delší rozvor a natáhla se i samotná záď, celé auto tak narostlo o cenných 350 mm
Autor: Jiří Káš

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1560 cm3. Výkon 73 kW při 3500 min-1, točivý moment 254 Nm při 1750 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 5°. Nejvyšší rychlost 166 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,3 s. Spotřeba město/mimo město 4,9/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851