Opel Combo Van XL 1.6 CDTI Enjoy: Příjemně normální
Postupné sbližování francouzského koncernu PSA a jím anektované automobilky Opel přineslo před rokem dodávku Combo.
(více v čísle 21/19)My jsme si loni auto s francouzskými kořeny, ale obohacené o německou pragmatičnost vyzkoušeli v osobní verzi Combo Life. Nyní došlo na ryzí dodávku Combo Van, a hned v prodloužené verzi XL. Jak jinak než se vznětovým motorem, neboť na práci je tu nafta, i kdyby se ekologové celého světa spojili. Začneme kabinou, která se od osobní podoby moc neliší. Zavalí vás spousta úložných prostorů a velmi rychle oceníte, že si auto nehraje na něco, co není. Vše má svůj řád a odpovídající provedení. Že tu nenajdete okázalý luxus? Taky nechodíte sekat zahradu ve smokingu! Zajímavé je to i pod kapotou, kde najdete starší motor 1.6 CDTI/73 kW koncernu PSA plnící emisní normu Euro 6.1 (v užitkových vozech dožívá do podzimu). Ten byste u francouzských sourozenců Citroënu Berlingo a Peugeotu Partner hledali už marně. Tam sázejí výhradně na moderní 1.5 CDTI/75 nebo 96 kW (Euro 6.2), který je k mání i u Opelu. V odpovídající verzi dokonce za stejné peníze jako testovaná šestnáctistovka.
I starší motor však odvádí skvělou práci. Je velmi dobře sladěn s pětistupňovou manuální převodovkou. Ani po plném naložení s ním combo neztrácí dech, přestože se na zelenou ze startovních bloků neodlepí jako Bolt. A pokud nezapomenete včas vypnout otravný systém stop-start, bude vám blaze.
Když už je řeč o nákladu. Verze XL protažená na rozvoru o 190 mm a celkově natažená o 350 mm nabízí za zády skoro čtyři kubíky prostoru, který je díky zadním a posuvným bočním dveřím skvělé přístupný. Krabicovitý tvar je praktický a naložení dvou palet jednoduché. Za pět tisíc si můžete objednat dělicí stěnu s otvorem, kterým můžete protáhnout dlouhé předměty až do kabiny. Pak můžete využít dokonce 4,4 kubíku. Zaujalo nás, jak je combo při jízdě s nákladem stabilní, ocenili jsme minimální náklony karoserie. Flink líný pořádně náklad zabezpečit tak, jako jsme to předvedli my, nemůže najít příhodnější vůz – věci se ani nehnuly. A určitě ho zaujme i velmi příznivá cena, o kterou jde jako vždy v první řadě. Zde Opel Combo konkurenci včetně sourozenců doslova drtí.
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1560 cm3. Výkon 73 kW při 3500 min-1, točivý moment 254 Nm při 1750 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 5°. Nejvyšší rychlost 166 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,3 s. Spotřeba město/mimo město 4,9/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km