Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Style: SUV jen pro pocit | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 5. 2019

Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Style: SUV jen pro pocit

Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Style: SUV jen pro pocit

Fotogalerie

6 fotografií

Chcete SUV kvůli vzhledu, ale v zásadě jeho vlastnosti nevyužíváte a moc nenajedete? Pro takové zákazníky je stvořen kodiaq s předním pohonem a základním zážehovým motorem 1.5 TSI. Otestovali jsme ho s dvouspojkovým automatem.

(více v čísle 21/19)

Patnáctistovka o výkonu 110 kW nahradila na pozici základního motoru v kodiaqu předchozí čtrnáctistovku. Nově už se však nenabízí v provedení 4x4. Předokolku lze mít nově i s šestistupňovým manuálem, ale samozřejmě zůstala také verze s dvouspojkovým sedmikvaltem. Oproti předchůdci se nepoužívá šestistupňový automat s mokrými spojkami DQ 250, ale nový sedmikvalt DQ 381, který je dimenzován pro větší točivé momenty. V případě patnáctistovky to nicméně takovou roli nehraje, neboť parametry motoru zůstaly shodné: 110 kW a 250 Nm.

Patnáctistovka plní roli základního motoru statečně, nenabízí se však ve čtyřkolce. Potenciál vozu lépe využijete se silnějšími a úspornějšími diesely.
Patnáctistovka plní roli základního motoru statečně, nenabízí se však ve čtyřkolce. Potenciál vozu lépe využijete se silnějšími a úspornějšími diesely.
Autor: Svět motorů

Na poměry středně velkého SUV to nejsou hodnoty kdovíjak oslňující, avšak na základní motor je to velmi slušné. K solidní dynamice je potřeba si pomoci vyššími otáčkami, často se tak dostanete i k hranici tří či čtyř tisíc. Převodovka si počíná dostatečně intuitivně, včas přeřazuje nahoru a při potřebě zrychlit neváhá naopak s podřazením. Při rychlejších rozjezdech a parkování nám však vadilo SUV jen pro pocit Foto Ondřej Kroutil občasné cukání. V jiných modelech koncernu VW se toto podařilo omezit lépe. Dynamicky motor postačí, ale při vyšších rychlostech na dálnici už akcelerace vadne.

Ovladače na palubní desce jsou přehledné a vše je v dobrém dosahu. Třetí řada poslouží jen na kratší vzdálenosti, moc pohodlí si tu neužijete.
Ovladače na palubní desce jsou přehledné a vše je v dobrém dosahu. Třetí řada poslouží jen na kratší vzdálenosti, moc pohodlí si tu neužijete.
Autor: Svět motorů

Pro typické rodinné využití vozu se nám jeví diesely jako logičtější volba, lépe se poperou s větší zátěží a jsou výrazně úspornější. Komu však dává smysl jezdit v SUV jen třeba ve dvou, či ho má jen na popojíždky jako náhradu za hatchback, nechť klidně sáhne po základním benzinu. Smířit se však musí s desetilitrovou spotřebou ve městě. Při běžné jízdě mimo aglomerace se dostanete na hodnoty kolem sedmi půl litru. Průměr se pohybuje kolem 8,2 l/100 km. Silnou stránkou kodiaqu je velký vnitřní prostor, v první i druhé řadě nabízí královsky místa pro kolena i nad hlavou. Sporné je využití příplatkové třetí řady, která umožní krátké nouzové převezení sedmi lidí. Většinu času však složená sedadla zbytečně omezují výšku kufru, který se kvůli nim stává neprakticky mělký. Za třetí řadou je pak místo nanejvýš na několik batohů. Ve standardní pětimístné konfiguraci a s obřím kufrem nám dává kodiaq smysl daleko větší.

Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Style: SUV jen pro pocit
Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG Style: SUV jen pro pocit
Autor: Svět motorů

Lehký motor pod kapotou se pozitivně projevuje v dobré ovladatelnosti a ochotě měnit směr. Náklony karoserie se drží v rozumných mezích. Mnozí konkurenti jako Mazda CX-5 i Seat Tarraco však umějí být agilnější a poskytnou větší radost z jízdy. Osmnáctipalcová kola považujeme na kodiaqu za ideální, podvozek s nimi dokáže příjemně tlumit nerovnosti, dobře vypadají a při parkování u obrubníku nehrozí, že je odřete.

Spotřeba během testu 8,2 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 110 kW při 5000-6000 min-1, točivý moment 250 Nm při 1500-3500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 198 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s. Spotřeba město/mimo město 7,1/5,7 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851