Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 5. 2019

Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem

Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem

Fotogalerie

10 fotografií

Má smysl v rodinném obýváku živit benzin s automatem?

(více v čísle 22/19)

Úpadek třídy MPV vyřešil Renault tím, že modelu Espace vdechl ducha SUV. Dost velká odvaha, vždyť tenhle vůz byl svého času průkopníkem velkoprostorových aut. Náš dojem z výsledku aktuální generace jsme ve Světě motorů rozebírali několikrát. Autu nechybí originalita, spojením výstředního designu s hodně slušným prostorem vznikla alternativa vymykající se zažitým představám.

Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem
Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem
Autor: Zdeněk Sluka

S proudem nejde ani testovaná kombinace: auto pohání benzinová osmnáctistovka s 225 koni. Sourozenec přeplňovaného čtyřválce 1.6 TCe, s nímž espace začínal kariéru, zvětšil vrtání, prodloužil zdvih pístů, snížil kompresní poměr. Co to značí pro jízdu? Absolutní pružnost. Plynule zrychluje prakticky od volnoběhu, je tichý a kultivovaný, ani by jeden neřekl, že jde o čtyřválec. Výrobce slibuje spotřebu 8,5 litru, na niž jsme se dostali jen při padesátce. Stejně jako zbylé dvě volby z ceníku 2.0 Blue dCi/118 a 147 kW se benzin pojí výhradně se samočinnou dvouspojkovou převodovkou EDC – u dieselů šestistupňovou, tady sedmistupňovou. Řadí rychle a plynule, dohromady pak celý koráb těží hlavně z maxima točivého momentu 300 Nm už při 1750 otáčkách. Naladění auta je vláčně měkké, karoserie se sice hodně naklání, ale nebojte, k zásahu stabilizace musíte auto rozbláznit úmyslně. Což řízení s volným středem fakt nechce dovolit.

Řidiče a spolujezdce pohltí královsky pohodlná křesla, cestující vzadu jsou na tom o poznání hůř: nízká silueta vozu omezuje vnitřní výšku
Řidiče a spolujezdce pohltí královsky pohodlná křesla, cestující vzadu jsou na tom o poznání hůř: nízká silueta vozu omezuje vnitřní výšku
Autor: Zdeněk Sluka

Pomineme-li horší prostor na zadních sedadlech, což lze omluvit vzhledem k tomu, že tu budou sedět nejčastěji děti, jde o auto, kterému nejde moc vytknout od designu po jízdu. Největší potíží je tak cena startující na 944 900 Kč. 

Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem
Renault Espace 1.8 TCe/166 kW EDC GPF: Točiti korábem
Autor: Zdeněk Sluka

Spotřeba během testu 9,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 166 kW při 5600 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Dvouspojková automatická převodovka EDC, 7°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 224 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 s. Kombinovaná spotřeba 8,5 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851