BMW X1 xDrive 18d: Životní rovnováha | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 6. 2019

BMW X1 xDrive 18d: Životní rovnováha

BMW X1 xDrive 18d: Životní rovnováha

Fotogalerie

7 fotografií

Motor uložený napříč a připojovací čtyřkolku už BMW nikdo nevyčítá. Určitě ne u rodinného auta, které dobře funguje.

(více v čísle 25/19)

BMW postupně rozšiřuje řadu méně sportovních, ale o to úspornějších modelů s příčně uloženým motorem a výchozím pohonem předních kol. Týká se to i rodinného SUV X1 a stylově přikrčeného crossoveru X2, který jsme na těchto stránkách proháněli před rokem.

BMW X1 xDrive 18d: Životní rovnováha
Autor: Jiří Káš

Dnes tu máme X1, tedy rodinnou a praktickou „skříňovou verzi“. Při stejném rozvoru 2670 mm a světlosti 210 mm je vyšší o 86 mm a má také o 80 mm delší zadní převis. Jak čísla naznačují, je uvnitř veseleji posádce i zavazadlům. Zatímco pobyt v X2 připomínal zvýšené sportovní kupé, tady sedíme v prosluněném pokoji s vysokým stropem a bezstarostným výhledem. Udávaný objem kufru 505 l nevypadá rekordně, ale tvar má chvályhodně krychlový – proti X2 přidává do výšky skoro totéž, co do délky.

Jako praktický rodinný typ tedy obstojí rozhodně lépe, přitom mu nechybí nezbytná dávka bavorského stylu. K čemuž patří i výborně vyřešený interiér, který perfektně spojuje estetiku, přehlednost a jednoduchou funkčnost. Kombinace dotykové obrazovky, jednoduchých tlačítek na středovém panelu a ovladače menu mezi sedadly poskytuje rychlý přístup ke všem rozvětveným funkcím. Pracoviště řidiče přitom stále působí velmi automobilově.

Tvar kufru je praktický a souměrný. Škoda jen nevyjímatelné podlážky
Autor: Jiří Káš

Při přechodu na emisní normu Euro 6 d-Temp z ceníku zmizela nejvýkonnější verze dvoulitrového dieselu se 170 kW. Na výběr zůstávají varianty 110 kW (označená 18d) a 140 kW (20d), z nichž testujeme slabší s volitelným osmistupňovým automatem. Motor si i po doplnění katalyzátoru SCR AdBlue zachoval živelný charakter, tichý chod, pohotovou reakci na plyn a lineární zátah. Tedy vlastnosti, jež odjakživa patří k prioritám BMW. Úsilí konstruktérů a otevřenou ruku účetních dokazuje, že i tuto výkonově skromnou jednotku přeplňuje dvojice turbodmychadel.

Souhra s automatem je příkladně uhlazená. Pochválit musíme i pohotový záběr pohonu všech kol, který na rozdíl od některých úsporněji naprogramovaných systémů nečeká s pomocí „zadku“ až na krizovou situaci.

Technicistní styl kabiny se už léta nemění. Není co zlepšovat.
Autor: Jiří Káš

Přestože menší modely prémiových značek s milionovou cenovkou obecně slouží spíše jako nástroje sebeprezentace a od levnějších vozů se často liší jen detaily na povrchu, BMW přidává i zřetelný technický náskok.

I slabší verzi dvoulitru přeplňují dvě turba, čemuž odpovídá výborná pružnost
Autor: Jiří Káš

Spotřeba během testu 6,2 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový čtyřválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1995 cm3 . Výkon 110 kW při 4000 min-1, točivý moment 330 Nm při 1750–2750 min-1. Samočinná planetová převodovka s měničem, 8°. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Nejvyšší rychlost 204 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,4 s. Spotřeba město/mimo město 5,7/4,6 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km


Vyšlo v časopisu

Svět motorů
25 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851