Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 7. 2019

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno?

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno?

Fotogalerie

6 fotografií

Volkswagen Golf GTI dostal supervýkonnou verzi TCR, inspirovanou okruhovým speciálem. Část techniky si půjčil od Golfu R, zůstává však u pohonu předních kol. Je to dobře, nebo špatně?

(více v čísle 26/19)

Současná generace golfu, respektive její sportovní verze GTI, se na sklonku kariéry inspirovala závodním Golfem TCR, který jezdí okruhový seriál cestovních vozů. Nová edice se pyšní křidélky na náraznících, mohutný zadním difuzorem a střešním spoilerem. Vizuální přiblížení závoďáku však nemá nic společného s použitou technikou. Ta je civilní a chytře kombinuje prvky z variant GTI a R.

Nejvýraznější a za volantem nejvíce patrnou změnou proti standardnímu gétéíčku je zvýšení výkonu přeplňovaného dvoulitru ze 180 na 213 kW. Za erkem tak novinka zaostává jen o 15 kW. Točivý moment povyskočil ze 370 na 380 Nm, jeho plochá křivka zůstává.

Posílení motoru proti GTI ze 180 na 213 kW je na dynamice hodně znát. Spotřeba se při běžném jezdění drží v průměru kolem 8,5 litru.
Posílení motoru proti GTI ze 180 na 213 kW je na dynamice hodně znát. Spotřeba se při běžném jezdění drží v průměru kolem 8,5 litru.
Autor: Petr Homolka

Mocný zátah vás pohltí od nejnižších otáček a k dispozici je prakticky neustále. O dynamických schopnostech hodně vypovídá zrychlení z nuly na sto za 5,6 s, pro srovnání Golf R s výhodou pohonu všech kol zvládne stejný sprint za 4,7 s. Z vrcholného modelu R si GTI TCR Foto Petr Homolka vypůjčilo účinnější brzdy s vrtanými kotouči. Na výběr je navíc paket zahrnující 19“ kola se semislikovými pneumatikami, o 5 mm snížené adaptivní tlumiče a zvýšení maximální rychlosti na 260 km/h. Pak se stává GTI TCR nejrychlejším golfem vůbec.

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno?
Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno?
Autor: Petr Homolka

Z přikořeněného GTI Performance si zase TCR vypůjčilo přední diferenciál VAQ s elektrohydraulicky řízenou svorností. Hmotnost se ve srovnání s Performance zvýšila o zanedbatelných pět kil na 1430 kg. Aktivní diferenciál odvádí výbornou práci, pomáhá při výjezdu ze zatáčky i k efektivnějšímu záběru při plné akceleraci v přímce, kdy nemusí tak často zasahovat protiprokluz. Díky VAQ se daří lavinu výkonu přenášet na kola, aniž by měl řidič pocit, že řídí přemotorovanou bestii. Žádné kvílení kol, ani tahání volantu za ruce se nekoná.

Vše funguje solidně i na mokru, byť zde už cítíte, že elektronika musí potenciál vozu dost krotit. V konečném důsledku nám tedy přijde Golf R, který je dražší o nijak zásadních Sedadla vyhoví při sportovní jízdě, zároveň jsou i mimořádně pohodlná. Verze TCR se liší jiným károvaním potahu. 105 000 Kč, jako daleko univerzálnější volba. Možná není tolik hravý na suchu, ale funguje skvěle za všech okolností a užijete si i v zimě. Spokojeni jsme byli s komfortem odpružení, ač na 19“ kolech, duši z nás TCR nevytřáslo ani na rozbité okresce. Tu a tam se podvozek tupému rázu nevyhne, i tak si ale dokážeme GTI TCR představit jako auto na každý den.

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno?
Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI TCR: Přeostřeno?
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 8,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1984 cm3 . Výkon 213 kW při 5400-6400 min-1, točivý moment 380 Nm při 1950-5300 min-1. Pohon předních kol s elektronicky řiditelnou svorností. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 250 km/h (260 km/h)*. Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,6 s. Spotřeba město/mimo město 8,3/5,8 l/100 km. *posunutí omezovače na 260 km/h za příplatek Kombin. spotřeba (WLPT) 6,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851