Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT Premium: V top formě? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 7. 2019

Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT Premium: V top formě?

Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT Premium: V top formě?

Fotogalerie

5 fotografií

Nehraje si na terénního tvrďáka a má raději „divočinu“ městského provozu. Kia Stonic s automatem je pro ni stvořená.

(více v čísle 26/19)

Nejmenší SUV v nabídce značky Kia není v našich testech žádným nováčkem. Již několikrát přesvědčila o výborných jízdních vlastnostech i slušné prostorové nabídce, byť je uvnitř stejně místa jako v hatchbacku Rio – mají shodný rozvor 2580 mm. Proti konvenčnímu sourozenci ale přináší jednu velkou výhodu. Díky světlosti podvozku 183 mm a vyššímu ukotvení sedadel se do stoniku nastupuje mnohem příjemněji. A také je působivější i originálnější. Ani po dvou letech na trhu neztrácí nic ze svého šarmu a nápaditosti. Vysoký standard si drží i provedení interiéru, kde oceňujeme přehledné rozmístění přístrojů a ovládacích prvků nebo vysoko ukotvený dotykový displej.

Palubní deska má tvar shodný s hatchbackem Rio, což vůbec nevadí. Důležité je přehledné rozmístění všech ovládacích prvků.
Palubní deska má tvar shodný s hatchbackem Rio, což vůbec nevadí. Důležité je přehledné rozmístění všech ovládacích prvků.
Autor: Ondřej Lilling

Při posledním setkání jsme sáhli po aktuálně nejdražším modelu 1.0 T-GDI/ 88 kW s dvouspojkovým automatem DCT a nejvyšší specifikací Premium. Stojí sice přes půl milionu, ale z pohledu výbavy cestující vyloženě hýčká. Dostanete 17palcová litá kola, bezklíčový vstup a startování tlačítkem, integrovanou navigaci, vyhřívaná přední sedadla a volant nebo polokožené čalounění. Víc bychom vlastně ani nepotřebovali. Kromě bezpečnostních jízdních asistentů sdružených do paketu ADAS+ si můžete připlatit jen za lakování – to už je slušná nabídka.

Na vrchol patří také litrový tříválec o výkonu 88 kW. Dynamikou a pružností patří k lepším na trhu. Líbí se nám i velmi slušný zátah od nízkých otáček. Vadou na kráse je však nižší kultivovanost. Na volnoběh znatelně vibruje a chvění se přenáší do volantu i celé karoserie.

Přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 88 kW jde ochotně za plynem a uděluje malému SUV slušnou dynamiku. Jeho kvality trochu sráží méně kultivovaný chod. Hladce fungující dvouspojkový automat jsme ocenili hlavně ve městě.
Přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 88 kW jde ochotně za plynem a uděluje malému SUV slušnou dynamiku. Jeho kvality trochu sráží méně kultivovaný chod. Hladce fungující dvouspojkový automat jsme ocenili hlavně ve městě.
Autor: Ondřej Lilling

Pro pohyb po městě se výborně hodí dvouspojkový automat, který zvládá jemné rozjezdy i neznatelné přeřazení. Při poklidné jízdě je cestování patřičně hladké a komfortní, na čemž má podíl i krátké odstupňování sedmirychlostní skříně. Bohužel ale i z tohoto důvodu se na nejvyšší převod tříválec při dálniční stotřicítce rozkmitá na 2900 otáček. To nám přijde zbytečně moc, protože motor má dostatek síly od výrazně nižšího spektra. Možná by potom šlo stlačit spotřebu i pod sedmilitrovou hranici. Námi naměřený průměr 7,4 l/100 km je na malé SUV docela vysoký. Hezké autíčko s bohatou výbavou a velmi dobrými jízdními vlastnostmi tak doplácí na chvění motoru a vyšší spotřebu.

Přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 88 kW jde ochotně za plynem a uděluje malému SUV slušnou dynamiku. Jeho kvality trochu sráží méně kultivovaný chod. Hladce fungující dvouspojkový automat jsme ocenili hlavně ve městě.
Přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 88 kW jde ochotně za plynem a uděluje malému SUV slušnou dynamiku. Jeho kvality trochu sráží méně kultivovaný chod. Hladce fungující dvouspojkový automat jsme ocenili hlavně ve městě.
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 7,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 998 cm3 . Výkon 88 kW při 6300 min-1, točivý moment 171 Nm při 1500-400 min-1. Pohon všech kol. Automatická dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,6 s. Spotřeba město/mimo město 5,9/4,9 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851