Volkswagen T6.1: Bulli online
Volkswagen Transporter přezdívaný Bulli dostal nové motory, asistenční technologie a trvalé připojení k internetu.
(více v čísle 39/19)Říkat modernizaci šesté generace Volkswagenu Transporter facelift by bylo nepřesné. Několika kosmetických úprav se sice dočkal, ale podstatná jsou především technická vylepšení. Sám výrobce se k modernizaci staví podobně jako třeba k aktualizaci operačního systému mobilu – novince říká T6.1. Významným krokem je přechod od čistě hydraulického posilovače řízení k elektromechanickému. Obavy ze slabší zpětné vazby jsou liché, volant se netočí zbytečně lehce, volkswagen se řídí přesně a přirozeně.
Důvodem pro Bulli online Foto Tomáš Pudil a Volkswagen zavedení nového systému je možnost aplikace moderních technologií počínaje aktivním hlídáním jízdního pruhu a konče samočinným parkováním. Mezi méně obvyklé asistenty patří standardně dodávaný pomocník pro manévrování s přívěsem nebo systém stabilizující auto při jízdě v silném bočním větru. Ten jsme zatím nevyzkoušeli, ani na hrázi Houtribdijk v nizozemském Zuiderzee nefoukalo. Zato sledování pruhů jsme si užili snad až příliš. Je hodně aktivní a často nás vybízelo, ať se chopíme volantu, ač jsme ho pevně drželi v rukou.
Všechny motory pro modelovou řadu T6.1 splňují nejnovější emisní normu Euro 6d TEMP-EVAP. Užitkovým vanům se slabšími motory je vyhrazen pětistupňový manuál, nám se jako ideál jeví šestistupňová převodovka v osobním caravelle. Už kvůli sympatické spotřebě 8,2 l/100 km, které jsme dosáhli na celkem svižné trase. Jako ještě úspornější se ukázal nejsilnější turbodiesel se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG, která tradičně zaujme rychlým řazením. Tím, jak se ale snaží držet motor v absurdně nízkých otáčkách, se nám ovšem nezavděčila. Spotřeba 6,4 l/100 km zní ale velmi přesvědčivě. Pravda, největšími „kopci“ na naší cestě byly nadjezdy přes kanály… Pro dodávkové verze se připravuje i hybridní verze o výkonu 82 kW, která dorazí později. Konvenční naftové specifikace modernizované rodiny T6.1 přijdou na náš trh v listopadu.
Motory
2.0 TDI/66 kW 5° man.
2.0 TDI/81 kW 5° man
2.0 TDI/110 kW 6° man./DSG
2.0 TDI/146 kW 6° man./DSG