Volkswagen T6.1: Bulli online | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

4. 10. 2019

Volkswagen T6.1: Bulli online

Volkswagen T6.1: Bulli online

Fotogalerie

7 fotografií

Volkswagen Transporter přezdívaný Bulli dostal nové motory, asistenční technologie a trvalé připojení k internetu.

(více v čísle 39/19)

Říkat modernizaci šesté generace Volkswagenu Transporter facelift by bylo nepřesné. Několika kosmetických úprav se sice dočkal, ale podstatná jsou především technická vylepšení. Sám výrobce se k modernizaci staví podobně jako třeba k aktualizaci operačního systému mobilu – novince říká T6.1. Významným krokem je přechod od čistě hydraulického posilovače řízení k elektromechanickému. Obavy ze slabší zpětné vazby jsou liché, volant se netočí zbytečně lehce, volkswagen se řídí přesně a přirozeně.

Díky zabudované kartě eSIM a trvalému připojení k internetu nabízí T6.1 možnost sledovat a ovládat vůz přes mobil, případně řídit firemní flotilu online.
Díky zabudované kartě eSIM a trvalému připojení k internetu nabízí T6.1 možnost sledovat a ovládat vůz přes mobil, případně řídit firemní flotilu online.
Autor: Tomáš Dusil a VW

Důvodem pro Bulli online Foto Tomáš Pudil a Volkswagen zavedení nového systému je možnost aplikace moderních technologií počínaje aktivním hlídáním jízdního pruhu a konče samočinným parkováním. Mezi méně obvyklé asistenty patří standardně dodávaný pomocník pro manévrování s přívěsem nebo systém stabilizující auto při jízdě v silném bočním větru. Ten jsme zatím nevyzkoušeli, ani na hrázi Houtribdijk v nizozemském Zuiderzee nefoukalo. Zato sledování pruhů jsme si užili snad až příliš. Je hodně aktivní a často nás vybízelo, ať se chopíme volantu, ač jsme ho pevně drželi v rukou.

Přepracovaná přístrojová deska má několik podob. Užitkové verze ji mají z tvrdých, ale nikoli laciných plastů, osobní varianty pak z útulnějších až luxusních materiálů. Přístroje mohou být analogové, nebo digitální.
Přepracovaná přístrojová deska má několik podob. Užitkové verze ji mají z tvrdých, ale nikoli laciných plastů, osobní varianty pak z útulnějších až luxusních materiálů. Přístroje mohou být analogové, nebo digitální.
Autor: Tomáš Dusil a VW

Všechny motory pro modelovou řadu T6.1 splňují nejnovější emisní normu Euro 6d TEMP-EVAP. Užitkovým vanům se slabšími motory je vyhrazen pětistupňový manuál, nám se jako ideál jeví šestistupňová převodovka v osobním caravelle. Už kvůli sympatické spotřebě 8,2 l/100 km, které jsme dosáhli na celkem svižné trase. Jako ještě úspornější se ukázal nejsilnější turbodiesel se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG, která tradičně zaujme rychlým řazením. Tím, jak se ale snaží držet motor v absurdně nízkých otáčkách, se nám ovšem nezavděčila. Spotřeba 6,4 l/100 km zní ale velmi přesvědčivě. Pravda, největšími „kopci“ na naší cestě byly nadjezdy přes kanály… Pro dodávkové verze se připravuje i hybridní verze o výkonu 82 kW, která dorazí později. Konvenční naftové specifikace modernizované rodiny T6.1 přijdou na náš trh v listopadu.

Volkswagen T6.1: Bulli online
Volkswagen T6.1: Bulli online
Autor: Tomáš Dusil a VW

Motory

2.0 TDI/66 kW 5° man.

2.0 TDI/81 kW 5° man

2.0 TDI/110 kW 6° man./DSG

2.0 TDI/146 kW 6° man./DSG

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851