Renault Trafic & Master: Zvenku i zevnitř | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 10. 2019

Renault Trafic & Master: Zvenku i zevnitř

Fotogalerie

8 fotografií

Zmodernizované modely Trafic a Master vstupují na český trh. Krátce jsme měli šanci se s nimi seznámit cestou do Znojma.

(více v čísle 41/19)

Loni u nás Renault prodal 2530 užitkových vozidel, což pro francouzskou automobilku představuje nezanedbatelný obchodní přínos. Mezi výrobci dodávek jí patřilo čtvrté místo, ale jen s minimální ztrátou na čelo. K posunu na stupně vítězů by měly pomoci zmodernizované modely Trafic a Master. Obě novinky poznáte podle pozměněné čelní části, protože dostaly výraznější masky chladiče – u masteru se protáhla dolů – a reflektory s páskou denního svícení zakroucenou do písmene C. Trafic má již ve standardu světlomety Full LED a výrobce slibuje o 35 % lepší účinnost potkávacích a o 50 % dálkových světel.

Sázka na rozum

Pro první část cesty volíme osobní trafic v prestižním provedení Spaceclass, které se opět vrátilo do nabídky. Je vybaveno podlahou s kolejnicemi, takže můžete měnit uspořádání sedadel v zadní části, otočit druhou řadu proti směru jízdy nebo ponechat jen krajní sedadla a mezi ně ukotvit rozkládací stolek. Vzhledem k nezměněným rozměrům karoserie je kabina stejně velká, což ale není na škodu, protože uvnitř nikdo nebude strádat. Až na několik detailů je shodné i tvarování interiéru, ale nejdůležitější změnu schoval Renault pod kapotu. Původní dvakrát přeplňovanou vznětovou šestnáctistovku nahradit „plnotučný“ dvoulitr – tedy alespoň v osobních provedeních, protože v užitkových ještě 1.6 dCi s výkonem 70 kW zůstává. Dvoulitrový turbodiesel je nabízen ve verzích 88, 107 a 125 kW. V našem voze sídlí prostřední provedení spojené s novým šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC.

Souzvuk tónů

A od prvních chvil si tuto kombinaci nemůžeme vynachválit. Díky 350 Nm dostupným již od 1500 otáček má agregát dostatek síly prakticky od volnoběhu. Motor běží kultivovaně a tiše. Stačí lehce pošimrat plynový pedál a vůz zřetelně zrychluje. V dlouhých stoupáních se nezadýchá a udržuje zvolené tempo. Na výbornou funguje i automat, který zajišťuje plynulé rozjezdy a jemně mění převody. Slušný komfort podvozku dotváří pohodovou atmosféru v kabině a my si jízdu trafikem užíváme. Škoda že mezi testovanými vozy není nejsilnější provedení 125 kW, ale i 107 kW dostačuje. Spokojeni jsme i s konečnou spotřebou 7,6 l/100 km. Krátce zkoušíme i podstatně levnější verzi Passenger. Vlastně jde o základní osobní provedení trafiku s kratší karoserií, vznětovým dvoulitrem s výkonem 88 kW a manuální převodovkou. Dynamika sice není tak výrazná, ale předjet pomalejší osobní auto nám také nedělá problémy.

Těžší váha

Na návrat zpět si bereme skříňový master. Zástupci Renaultu tvrdí, že je podstatně lépe vyroben, což vidíme například na spárách mezi díly karoserie. Největší posun však objevujeme uvnitř. Přepracovaná palubní deska je nyní jednodušší, působí decentně a kvalitně. Potěší úložnými prostory s objemem 105 litrů, z čehož 62 se nachází pod sedadly spolujezdců. Kapacita schránek zůstala zachována, ale přihrádek je méně, takže jsou přehlednější. Kastlík před spolujezdcem se nově vysunuje, takže i když zůstane otevřený, nic z něj nevypadne. Dalším praktickým pomocníkem může být stolek vysouvatelný z palubní desky. Ten unese až 25 kg. Není problém si tak v prostoru spolujezdce vytvořit mobilní kancelář i s indukčním dobíjením mobilu. Master nadále sází na osvědčené vznětové čtyřválce 2,3 litru s dvojicí turbodmychadel. Námi zkoušený furgon se spoléhá na prostřední výkonovou verzi, disponující 110 kW a 360 Nm. Na krátkou a nízkou karoserii s objemem ložné plochy 8 m3 a provozní hmotností 2177 kg bohatě stačí. Za zády máme totiž ještě naloženy asi dva metráky izolační hmoty, a že bychom trpěli nedostatkem síly, se rozhodně říci nedá. Na dálnici si to svištíme rychlejším pruhem a kopce polykáme jako malinu. Pochvalujeme si volant s tlustším věncem a také řadu nových elektronických pomocníků. Praktický je také standardní asistent potírající poryvy bočního větru nebo příplatkové hlídání mrtvého úhlu. Digitální zpětné zrcátko náš vůz bohužel nemá a naštěstí jsme ani nemuseli vyzkoušet aktivní nouzové brzdění. Jak jsme sami poznali, Renault posunul své dva stěžení modely zase o kus dál. V blízké době začne navíc prodávat elektrický master a těšit se můžeme i na verze s pohonem všech kol.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
41 / 2019 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851