Seat Arona 1.0 TSI Xcellence: Prcek s velkou duší | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 10. 2019

Seat Arona 1.0 TSI Xcellence: Prcek s velkou duší

Seat Arona 1.0 TSI Xcellence: Prcek s velkou duší

Fotogalerie

6 fotografií

Seat Arona vyrostl na základech městské ibizy. Díky tomu je čiperný a celkově jízdně potentní. Opět jsme si potvrdili, že tady příplatek proti malému autu docela dává smysl.

(více v čísle 42/19)

Španělská arona se představila už před dvěma lety jako první z trojčat Seat/Škoda/VW. Vedle kamiqu a t-crossu nabízí odvážnější design. A proti volkswagenu ještě o hodně příznivější cenu. 

Ve třídě lze sehnat i levnější malá SUV. Stejně jako arona vznikla na malém autě a vůbec nebaží po průjezdu terénem ani pohonu všech kol. Jen se tváří jako dospěláci, ale s metrem v ruce si potvrdíte opak. Koncernová trojčata ovšem excelují vyváženými jízdními vlastnostmi, které určují ve třídě trend. A také skvělým motorem 1.0 TSI. Až donedávna platilo, že jste si aronu ani nemohli pořídit s ničím jiným – leda litrovým tříválcem v různých výkonových verzích a s jinými převodovkami. Teď už je v nabídce i vznětový 1.6 TDI s manuálem i automatem nebo silný benzinový 1.5 TSI. Po pravdě řečeno neshledáváme důvody ani k jednomu – už testovaný tříválec o výkonu 85 kW poskytuje malému čiperovi dostačující dynamiku. A spotřeba 5,4 litru hovoří za vše – k čemu další koně, nebo snad diesel?

Po týdenním soužití jsme si říkali, že nám vlastně nic neschází. Arona je takový univerzální voják, který polahodí oku ženy a jízdně potěší muže. Je tak akorát veliký, aby odvezl rodinu i nákup v kufru. Vzadu se pohodlně uvelebí i tchyně a nad hlavou bude mít pořád dostatek místa na trvalou od kadeřníka. Jenom té španělské vášně by mohlo být ještě víc. Dvoubarevné lakování a velké „X“ na sloupku C jsou nám málo. Od Seatu bychom si představovali klidně trochu víc odvahy. Zejména interiér je dost strohý a hranatý, jak známe od Volkswagenu. A použité látky ani plasty nepůsobí zrovna hodnotně na omak, ačkoliv cenovka není nejlidovější. Zejména v případě testovaného vozu, který dostal třeba 17palcová kola. Vypadají sice báječně, ale na nerovnostech už přenášejí rány do zad pasažérů. Znovu opakujeme, že šestnáctky na hrbolaté české vozovky stačí. Příplatek za praktický zimní paket nebo světlomety LED bychom ale vřele doporučili.

Spotřeba během testu 5,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Zážehový řadový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 999 cm3 . Výkon 85 kW při 5000–5500 min-1, točivý moment 2000 Nm při 2000–3500 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 182 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,8 s. Spotřeba město/mimo město 5,9/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851