Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D Takumi: Pod pět litrů | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 10. 2019

Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D Takumi: Pod pět litrů

Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D Takumi: Pod pět litrů

Fotogalerie

9 fotografií

Mazda CX-3 = skvělý podvozek, řízení, převodovka. Volba dražšího dieselu budiž otázkou: osmnáctistovka je každopádně silný a výrazně úsporný motor.

(více v čísle 44/19)

Ač už pamatuje nějaký rok, pořád nabízí atraktivní, přitom vyvážený design. K tomu přitažlivá jízda v zatáčkách, ale i komfortní. Na druhou stranu nijak zvlášť prostorná. To je Mazda CX-3. Neměří ani 4,3 metru, zato objemy motorů si to rozdává s mnohem většími auty. Benzin = dvoulitr. Testovaný diesel = osmnáctistovka. Pod jménem Skyactiv-D nahradila s modernizací starší naftovou patnáctistovku, z níž ale vychází. Nárůst objemu přivál o osm kilowattů vyšší výkon: 85 kW. Hlavní plus? Spotřeba! S pohonem předních kol a skvělou manuální převodovkou slibuje výrobce 4,4 litru. Realita? Auto jsme nešetřili – a osm set testovacích kilometrů v pohodě zvládli pod pět litrů na sto kilometrů. A jednu z osmi stovek dokonce za 3,9 litru. Přitom motor plní emisní normu Euro 6AD, v příbuzné nové řadě 3 dokonce pak nejpřísnější DG. Jak už jsme psali v našem speciálu, tenhle diesel představuje současný technologický vrchol: Pod pět litrů Foto Petr Hoomolka blok z hliníkové slitiny, válce s plazmatickým nástřikem tvrdokovu, ventily ovládané přes vahadla s rolnami a jehlovými ložisky. A hlavně: vše to zvládá bez močoviny! Převodovka skvěle řadí, ale motor si oblíbí i řidiči, kteří s pákou zas tak moc neblázní. Na šestku to mazda zvládne i padesátkou po městě. Jinak? Příjemně tlumený a kultivovaný projev.

Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D Takumi: Pod pět litrů
Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D Takumi: Pod pět litrů
Autor: Petr Homolka

Spotřeba během testu 4,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1759 cm3 . Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 85 kW při 4000 min-1, točivý moment 270 Nm při 1600-2500 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 184 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s. Spotřeba město/mimo město 4,8/4,1 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851