Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Sporťáku, přiznej barvu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 11. 2019

Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Sporťáku, přiznej barvu

Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Sporťáku, přiznej barvu

Fotogalerie

11 fotografií

Opel říká insignii kombi Sports Tourer a v tradiční sportovní verzi GSi pro ni nabízí diesel. Není těch protimluvů nějak moc?

(více v čísle 46/19)

Písmena GSi na zádi opelů vždy znamenala příslib sportovního nádechu a svižného svezení. Žádné nekompromisní chilli, ale příjemně pálivé papričky na každý den. Aktuálně najdeme „gé-es-íčko“ pouze u velké insignie. Zato v obou karosářských verzích, tedy i kombi. Tomu Němci říkají Sports Tourer. A když se řekne Sports Tourer GSi, zapáleného řidiče začnou svrbět dlaně. Jenže pak zmáčknete odemykací tlačítko na klíčku a zamrká na vás hodně velký naftový kombík. Dříve nabízené benzinové GSi nás kvůli emisním předpisům opustilo. Prvotním rozpakům se tedy nelze ubránit, ale neházejme flintu do žita. Podrobnějším zkoumáním dojdeme k poznání, že onen dvoulitrový diesel má dvě turba, výkon 154 kW, pohon všech kol a vedle standardních insignií vypadá zatraceně dobře. Nechybí decentně přiostřené nárazníky, prahové nástavce a v našem případě ani parádní dvacetipalcová kola za třicet tisíc. Že na českých výmolech mlátí, snad ani nemusíme psát, v našich podmínkách bychom zůstali u standardních osmnáctek.

Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Sporťáku, přiznej barvu
Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Sporťáku, přiznej barvu
Autor: Jiří Káš

Pokud jste někdy řídili Corsu GSi, Kadett GSi nebo Astru GSi, pro dnešek na ně zapomeňte. To byly malé, lehké hračky do zatáček. V roce 2019 Opel sportuje jinak, spíš vytrvalostně. Sázka na silný a pořád celkem úsporný diesel je dnes v módě a insignia se vydala přesně touto cestou. Je to mohutný koráb střední třídy, kde se rozvalíte do skvělých sedaček s lékařským certifikátem, chvíli si s autem dopisujete přes dotykový multimediální systém, který v nejnovější generaci příjemně dospěl, a vyrazíte nejlépe na dálnici. Insignia GSi se prodává výhradně s osmistupňovým automatem a přítomnost 480 newtonmetrů točivého momentu v 1500 min-1 láká právě spíš k rychlým přesunům než dovádění v serpentinách. A přesně tak je to i v praxi. Rovinky doslova hltáme, předjíždění je dílem okamžiku, cestující si užívají útulného interiéru a libují si, jak cesta utíká.

Kufru o objemu 560 litrů netrhá rekordy, ale ve skutečnosti je velký a účel plní
Kufru o objemu 560 litrů netrhá rekordy, ale ve skutečnosti je velký a účel plní
Autor: Jiří Káš

Na okreskách je insignia spíš takové GSi/2. Je to pořádný kus luxusního auta a měničový automat zrovna nemiluje styl brzda-plyn, kdy musí neustále lovit v osmistupňové škále a hledat správný kvalt. Svezete se pěkně, ne že ne, dokonce máte na povel výborné brzdy Brembo, ale v historii značky bychom našli spoustu zábavnějších GSi.

Krásný interiér umí vykouzlit velmi přátelskou atmosféru. GSi stojí dost přes milion, pak už se hůř omlouvají drobné rezervy ve zpracování.
Krásný interiér umí vykouzlit velmi přátelskou atmosféru. GSi stojí dost přes milion, pak už se hůř omlouvají drobné rezervy ve zpracování.
Autor: Jiří Káš

Módní a současně praktickou stránkou věci je chytrý pohon všech kol GKN Twinster s dvojicí spojek na zadní nápravě. Elektronika se stará o optimální distribuci sil, abyste nebyli v zatáčce přetáčiví, ani nedotáčiví. Jako bonus vás v zimě opel vyveze na hory a na zasněžených silničkách umožní trochu se vyblbnout ve smyku. Vyzkoušeli jsme to před časem v Alpách – a světe div se, i s takovým mackem se dá řádit. Rozhodně to ale nevidíme jako hlavní důvod ke koupi. Za ten považujeme spíš atraktivní vizáž, sympatický interiér, pohodlí na dlouhé cesty a silný vytrvalý diesel. Ani on ale nepřepere vysokou hmotnost, takže dynamika je spíš průměrná a spotřeba kolem osmi litrů stejně tak.

Naftové biturbo se 154 kW, 480 Nm a automatem je taková lokomotiva, vhodná spíš pro dlouhé rychlé cesty než dovádění v zatáčkách
Naftové biturbo se 154 kW, 480 Nm a automatem je taková lokomotiva, vhodná spíš pro dlouhé rychlé cesty než dovádění v zatáčkách
Autor: Jiří Káš

Spotřeba během testu 8,0 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1956 cm3 . Výkon 154 kW při 4000 min-1, točivý moment 480 Nm při 1500 min-1. Samočinná planetová převodovka s měničem, 8°. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Nejvyšší rychlost 231 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,0 s. Spotřeba město/mimo město 9,4/5,8 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,1 l/100 km

 

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
46 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851