Mini 2.0 John Cooper Works AT: Piraňa červenostřechá | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 11. 2019

Mini 2.0 John Cooper Works AT: Piraňa červenostřechá

Mini 2.0 John Cooper Works AT: Piraňa červenostřechá

Fotogalerie

7 fotografií

Piraňa obecná neboli červenobřichá se živí čerstvým masem, nekompromisně ho trhá a polyká vcelku. Námi testovaná žere asfalt a silnici polyká celou svou osobností.

(více v čísle 47/19)

Ano, třídveřové Mini John Cooper Works, které žene vpřed dvoulitr s více než 230 koni, je jak onen dravec řádu trnobřichých a čeledě tetrovitých. Však je autem pro dravce… a požitkáře v jednom. Už jsme to psali v minulých testech verzí Cooper: mezi městskými hatchbacky nemá konkurenci. Piraňa červenostřechá Foto Ondřej Kroutil A to nejen retrostylem, ale hlavně svými vlastnostmi. Vyšší rychlosti se extra tuhému podvozku vyloženě líbí, precizní tlumiče kopírují profil silnice, kola neodskakují, netlučou do podběhů. Mini sedí jako motokára, a když k tomu přidáme krásně strmý převod řízení a příkladně odstupňovanou převodovku, mňam! Vychutnáváme si mrštný, dravý kousek s neskutečným elánem, který ale řídí opravdu on – řidič. Nechá si za to ale pořádně zaplatit. Zatímco běžné mini pořídíte za půlmilion, verze s odkazem na legendu Johna Coopera se s příplatky vyšplhá skoro na dvaapůlkrát tolik.

Mini 2.0 John Cooper Works AT: Piraňa červenostřechá
Mini 2.0 John Cooper Works AT: Piraňa červenostřechá
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 7,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč přeplňovaný turbodmychadlem. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1998 cm3. Výkon 170 kW při 5200-6000 min-1, točivý moment 320 Nm při 1250-4800 min-1. Pohon předních kol. Automatická dvouspojková převodovka, 8°. Nejvyšší rychlost 246 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,1 s. Spotřeba město/mimo město 7,5/5,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km

Čtyřválec nabízí maximum výkonu v hezkém spektru 5200-6000 otáček, pružnost mu rozhodně nechybí. Sportovní automat řadí dokonale. Aby ne, za příplatek 54 730 Kč…
Čtyřválec nabízí maximum výkonu v hezkém spektru 5200-6000 otáček, pružnost mu rozhodně nechybí. Sportovní automat řadí dokonale. Aby ne, za příplatek 54 730 Kč…
Autor: Ondřej Kroutil

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
47 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851