Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic: 51. odstín šedi
Může být šedá přitažlivá? Audi to u Q3 zkusilo. Svůdný tvar zádě a křivky jsou tak moc sexy, že nepotřebují vyzývavé barvy. Verzi Sportback odělo do dekadentního odstínu s půvabným jménem Daytona, odkazujícím na automobilový sport.
(více v čísle 49/19)Druhá generace Audi Q3 dostala ještě sportovnější koření, než jsou svaly. U Audi platí rovnice, že kupé + SUV = Sportback. U Audi má Sportback zvláštní tradici. U A3 či A5 vlastně přinesla verze Sportback víc praktičnosti: čtvery dveře místo dvou, přitom stále tolik vášně.
Praktičtější?
U Q3, jehož velký test jsme otiskli v únoru, je to obráceně. Sportback má stejně dveří jako Q3 a praktičnosti přináší méně. Na zadních sedadlech se svažující se zádí je logicky méně místa nad hlavou. Podélně je vše O.K. Rozvor 2680 milimetrů taky není žádný utíkáček, že? Ještě víc tasí karty zadní lavice, posuvná v rozsahu 130 milimetrů, ve třech sekcích nezávisle na sobě plus různý sklon opěradel. To je daleko za řidičem, který si užívá prvotřídních služeb všeho kolem volantu.
Sportovnější?
Znamená sportback i sportovnější svezení? Komfortní podvozek bez příplatku změníte za sportovní, anebo zvolíte za přepínací adaptivní odpružení a máte obojí. Vlastně trojí, jak prozrazují režimy Komfort, Auto a Dynamic. Nám se moc líbilo i progresivní řízení, které snižuje počet otáček volantu, což je v ostrých zatáčkách moc prima. Jinak z auta jízdně čiší stabilita, sebejistota, čitelnost, radost.
Přidušenější?
Pod kapotou testovaného auta bručel základní turbodiesel s výkonem 110 kW a automatickou převodovkou. Překvapil nás chraplavějším zvukem a lehkou přidušeností, evidentně následkem vypořádání se s novými emisními normami. Do dvou tisíc otáček váhá, pak ale ukáže sílu a na hranici tří tisíc je… no, nezastavitelný. Jenže automat vás takhle vysoko jen tak nepustí. Odměnou budiž spotřeba, ta naše u týdenního testu se zastavila na šesti litrech.
Spotřeba během testu 6,0 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1968 cm3 . Výkon 110 kW při 3500-4000 min-1, točivý moment 340 Nm při 1750-3000 min-1. Pohon předních kol. Automatická dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,3 s. Spotřeba město/mimo město 5,4/4,5 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,7-4,9 l/100 km