Audi A4 35 TDI S tronic Advanced: Volba rozumem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 1. 2020

Audi A4 35 TDI S tronic Advanced: Volba rozumem

Audi A4 35 TDI S tronic Advanced: Volba rozumem

Fotogalerie

7 fotografií

Aktuální, pátá generace Audi A4 se objevila v roce 2015. Nyní k nám dorazila ve zmodernizovaném provedení.

(více v čísle 3/20)

Když se před pěti lety objevila současná „á-čtyřka“, pochvalovali jsme si zvětšení interiéru i příkladné jízdní vlastnosti. Design nám však připadal trochu nudný. Na zmodernizovaném provedení tak hned zaujme rozšířená šestiúhelníková maska nebo výraznější nasávací kapsy po stranách nárazníků. V nich jsou průduchy směřující vzduch do podběhů kol, což spolu se zakrytováním podlahy či plynulejším zadním sloupkem přispívá k lepší aerodynamice. Standardní světlomety LED mají čistší tvar, zpředu tak Audi A4 vypadá sportovněji a dynamičtěji. Vzadu je tvar svítilen zachován, jen se změnilo jejich uspořádání a obě světla spojuje chromovaná lišta. Výrazně přepracovaný je nárazník s nastíněnou dvojicí koncovek výfuku – funkční je jen na levé straně. Vzhledem k designovým úpravám se čtyřdveřový sedan na délku natáhl o 24 mm a rozšířil o 5 mm. Zásadní novinku uvnitř představuje nový  multimediální systém MMI. Ten už se neovládá otočným tlačítkem na středovém tunelu, ale prostřednictvím větší, 10,1“ dotykové obrazovky. Tento přístup nám připadá logičtější a na listování funkcemi jsme si zvykli velmi rychle. Tvarově je jinak kabina shodná.

Audi A4 35 TDI S tronic Advanced: Volba rozumem
Autor: David Rajdl

Pro první test jsme sáhli po nejúspornějším motoru v nabídce. Turbodiesel 2.0 TDI/120 kW spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem slibuje průměrnou spotřebu 3,8-4,1 l/ 100 km. Nový agregát s označením Evo má o 20 kg lehčí hliníkový blok, kované písty, dvouokruhový chladicí systém či přepracovanou hlavu i rozmístění ventilů. Vstřikovací systém nyní pracuje s tlakem 2200 barů, ale to nejdůležitější představuje mild-hybridní 12 V pohon. Ten využívá startér-generátor o výkonu až 5 kW napojený na klikovou hřídel řemenem. Výsledkem je například „plachtění“ na neutrál s vypnutým motorem v rozmezí 55 až 160 km/h a zhasnutí agregátu už při rychlosti 22 km/h. Motor běží tiše, takže si jeho zhasnutí nevšimnete. Opětovné naskočení je příjemně kultivované. Dostatek síly od nízkých otáček umožňuje použít dlouhé převody. Při 130 km/h točí agregát na sedmičku jen 1650 otáček a při sešlápnutí plynu nemá jemně fungující automat potřebu podřadit. Při poklidné jízdě a využití všech eco pomocníků se tak dostáváme na hezký průměr 4,9 l/100 km.

Audi A4 35 TDI S tronic Advanced: Volba rozumem
Autor: David Rajdl

Spotřeba během testu 4,9 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1968 cm3 . Výkon 120 kW při 3250-4200 min-1, točivý moment 380 Nm při 1500-2750 min-1. Pohon předních kol. Automatická dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 228 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,2 s. Spotřeba město/mimo město 4,3/3,5 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851