Mercedes-Benz A 160/80 kW Sun: Sluníčko pro medvídka | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 1. 2020

Mercedes-Benz A 160/80 kW Sun: Sluníčko pro medvídka

Mercedes-Benz A 160/80 kW Sun: Sluníčko pro medvídka

Fotogalerie

7 fotografií

Mercedes-Benz nemusí stát vždy milion. Jaká je nejmenší třída A se základním motorem a výbavou?

(více v čísle 3/20)

Nevypadá špatně, že? A to jde o start nabídky, nejlevnější verzi Mercedes A 160. S benzinovým čtyřválcem s přeplňováním a šestistupňovým manuálem stojí 635 250 Kč. Stošedesátkou se nenechte mást: pod kapotou bzučí přeplňovaná třináctistovka s výkonem 80 kW čili 109 koní, na jejímž vývoji spolupracovali Němci s Renaultem. Označení je hlavně věcí tradice: motor odpovídá výkonem dřívějším šestnáctistovkám bez turba – odtud ono 160… Čtyřválec má příjemnou dynamiku s naprosto lineárním projevem, k tomu hezký zvuk, dobré odhlučnění a zajímavou spotřebu: týdenní test jsme zvládli pod sedm litrů. Když chcete, áčko rozparádíte, ostatně maximálka 200 km/h mluví za vše. A to jde o záměrně utlumenou verzi motoru, jehož maximum je až 118 kW. Zatímco vyšší verze můžete mít se sedmi- a osmistupňovými automaty, základ A 160 se pojí výhradně se šestistupňovým manuálem – na jeho naladění v testované verzi jsme si chvilku zvykali, řadit jedničku a dvojku chtělo trochu síly a cviku. Na druhou stranu díky přeplňování motor dopřává vysoký točivý moment už ve středních otáčkách a často řadit netřeba. Podvozek áčka musíme pochválit za velmi dobré držení stopy i minimální náklony v zatáčkách. Za stabilitou hledejme dlouhý rozvor a široký postoj, táhlými oblouky se áčko s nízkým těžištěm protahuje vyloženě lehce. Jízdě pomáhá i fakt, že základní verze obouvá jen 16“ kola s vysokými pneumatikami, takže ani větší nerovnosti českých silnic neznamenají pro posádku nepříjemné rány.

Mercedes-Benz A 160/80 kW Sun: Sluníčko pro medvídka
Mercedes-Benz A 160/80 kW Sun: Sluníčko pro medvídka
Autor: David Rajdl

Spotřeba během testu 6,6 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1332 cm3 . Výkon 80 kW při 5500 min-1, točivý moment 180 Nm při 1375–3500 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s. Spotřeba město/mimo město 7,4/4,6 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2020Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851