Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel: Pohoda na druhou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

17. 1. 2020

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel: Pohoda na druhou

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel

Fotogalerie

6 fotografií

Citroën C5 Aircross je pořádný kus auta. Bude na něj stačit i vznětová patnáctistovka?

(více v čísle 3/20)

Největší SUV v nabídce francouzské značky Citroën do českých končin dorazilo přesně před rokem. Po prvních setkáních s C5 Aircross nám v myslích utkvěl hlavně extravagantní design se zapracovanými barevnými prvky Airbump, velká kola o průměru 720 mm, stylisticky vytříbený interiér, pohodlná sedadla i komfortní podvozek využívající tlumiče s hydraulickými dorazy. A když po delším čase usedáme za volant dalšího testovaného kusu, říkáme si, že C5 Aircross je skutečně pohledné auto se sladěnými detaily. Navíc i dostatečně prostorné, přičemž variabilitu kabiny zvyšují podélně posuvná křesla ve druhé řadě.

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel
Autor: Svět motorů

Po pár ujetých kilometrech se ukazuje i kvalita podvozku, kdy tlumiče výborně fi ltrují většinu nerovností a při vyšším tempu přinášejí plavné svezení. Pohoda na palubě je uklidňující, takže řidič ani nemá sklony ke sportovnějšímu ani agresivnějšímu stylu jízdy. Takže vlastně stačí i vznětová patnáctistovka s výkonem 96 kW. V nízkých otáčkách sice působí hodně přidušeně a slušně zabere až po překročení 2000 otáček, ale to už jí zbytečně moc šlapeme na krk. Běžné zrychlování zvládá s přehledem a nedělá jí problémy udržovat na dálnici 130 km/h ani v mírnějším kopci. Horší je to s pružným zrychlením při předjíždění. Při devadesátce na šestku nestačí jen šlápnout na plyn, ale je potřeba podřadit. Naštěstí manuální převodovka pracuje přesně, takže častější změna rychlostí nám nevadí. Určitě se jedná o lepší motorizaci než benzinový tříválec 1.2 PureTech se shodným výkonem. Čtyřválcový diesel je kultivovanější, v některých fázích dokonce tišší a rozhodně úspornější. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba 3,9 l/100 km je sice úplně mimo realitu, ale ani námi naměřených 5,7 l není moc.

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel
Autor: Svět motorů

Základní vznětové provedení přitom stojí přijatelných 580 000 Kč, ale doporučujeme druhý stupeň výbavy Feel. Za dalších čtyřicet tisíc dostanete navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci, 18“ litá kola, parkovací čidla vzadu i vpředu, digitální přístrojový panel či hlídání mrtvého úhlu. 

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Feel
Autor: Svět motorů

Spotřeba během testu 5,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1499 cm3. Výkon 96 kW při 3750 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Pohon předních kol. Manuální převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 188 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s. Spotřeba město/mimo město 4,4/3,6 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2020Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851