Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 7DSG Scout: Na rodinném výšlapu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

31. 1. 2020

Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 7DSG Scout: Na rodinném výšlapu

Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 7DSG Scout: Na rodinném výšlapu

Fotogalerie

6 fotografií

Oplastovanou a zvýšenou verzi Scout dnes nabízí už polovina škodováckých modelů. Po modernizaci totiž přibyl i superb.

(více v čísle 5/20)

Pokud někdo chtěl se superbem zamířit do lehčího terénu, mohl si objednat paket pro špatné cesty se zvýšeným a chráněným podvozkem. Vzhledově měl ale pořád jen obyčejné kombi. Zájemce o populární plastové prvky karoserie uspěl u nejrůznějších škodovek, ale u superbu nikoli. Naposledy ve druhé generaci, nabízející vzhledový balíček Outdoor.

Nyní, po faceliftu, lze pro kombík konečně zvolit komplexní výbavový stupeň Scout, jak jej známe. Tedy s dobrodružným vzhledem i vyšší světlostí. Proti výbavě Style si připlatíte jen 25 000 Kč a můžete se těšit i z 18“ litých kol, potahů v kombinaci kůže/alcantara, interiéru s dřevěným dekorem, vyhřívaného volantu, elektrického otevírání pátých dveří či náladového osvětlení. Jenže takto lákavá nabídka má i háček. Výbava Scout je spojena pouze s nejsilnější vznětovou, či benzinovou motorizací doplněnou o pohon všech kol a automatickou převodovku. Proto ji nepořídíte pod milion korun.

Nám vyhovoval model Scout více než běžný Superb Combi. Nejenže je vzhledově výraznější, ale i o 20 mm vyšší. O stejnou hodnotu se vůči vozovce zvedla sedadla, takže se do vozu příjemněji nastupuje. Praktické je také standardně dodávané náhradní kolo, za něž si jinak musíte připlatit 2100 Kč. Jízdně je přitom vůz nadále velmi pohodlný. Náš byl navíc vybaven adaptivním podvozkem DCC, takže jsme si užívali plavného komfortu. V jízdních režimech přibylo nastavení Off-road, které optimalizuje přenos síly a zahrnuje i asistent pro bezpečný sjezd prudkého svahu.

Z pohledu ekonomiky by se k takto velkému vozu se čtyřkolkou a automatem hodil spíše diesel, ale my jsme pro zajímavost sáhli po benzinovém dvoulitru. Výkon 200 kW dává řidiči v každém okamžiku dostatečnou rezervu. Vždyť nejsilnější agregát superbu zvládne stovku za 5,7 sekundy. Navíc je krásně kultivovaný a při troše snahy umí být i úsporný, ale jakmile se nehlídáte, budete jezdit za devět litrů, ale i víc. Proč zvolit Scout? Má sebevědomý výraz, bohatou výbavu a dobře se do něj nastupuje. Benzinový silák je otázkou priorit. Baští, ale nás baví.

Spotřeba během testu 8,9 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1984 cm3 . Výkon 200 kW při 5500-6500 min-1, točivý moment 350 Nm při 2000-5400 min-1. Pohon všech kol. Automatická dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,7 s. Spotřeba město/mimo město 9,0/6,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 7,1 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2020Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851