Suzuki Swift 1.2 DualJet/66 kW Hybrid 4x4 Elegance: Hybridiblík
Čtyřkolka a hybrid? Suzuki Swift zvládne obé v nejvyšší výbavě pod 400 000 Kč.
(více v čísle 6/20)V době, kdy zástupci segmentu malých aut vyrostli nad čtyři metry, swift se drží na délce 3,8 a tunové hmotnosti. A to opustil cestu tříválců. Pod kapotou najdeme buď čtrnáctistovku loni testované verze Sport, nebo hybridní dvanáctistovku. Na ní je novinkou právě hybridní technologie SHVS. O co jde? V podstatě o nevelký startér-generátor ISG, který pomáhá benzinovému čtyřválci při rozjezdech a akceleraci. Zároveň umožňuje rekuperaci při brzdění do lithium- -iontové baterie kapacity 3 Ah, uložené pod sedadlem řidiče. Suzuki uvádí výkon ISG 2,3 kW a točivý moment 50 N.m, což o půl sekundy vylepšuje akceleraci. Jestli něčím motor boduje, jde o skvělou gradaci výkonu: s rostoucími otáčkami táhne lehčeji, přitom nevadne, ale naopak. Hybridní swift může být tak jako auto na snímcích čtyřkolkou – bez použití elektroniky či hydrauliky. Na přední nápravě stačí úhlový převod, pohánějící kloubový hřídel. Rozdílné otáčky vpředu a vzadu pak umožňuje bezúdržbová viskózní spojka. Vydat se takovým swiftem teď v únoru do zasněžených hor značí čirou „motokárovou“ radost. Zatáčky vykroutí s nadšením a stabilita auta je i na horším povrchu skvělá. Foto David Rajdl Pohon všech kol zajišťuje jednoduchý systém s viskozní spojkou
Spotřeba během testu 6,5 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Atmosférický zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1242 cm3 . Výkon 66 kW při 6000 min-1, točivý moment 120 Nm při 4400 min-1. Manuální převodovka, 5°. Pohon všech kol. Nejvyšší rychlost 170 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,6 s. Spotřeba město/mimo město 4,8/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km