Peugeot 3008 1.5 BlueHDi Allure: Stačí malý diesel?
Naftový Peugeot 3008 stojí o 20 000 Kč víc než benzinový. Jaký je?
(více v čísle 6/20)Z testů Světa motorů to znáte: zaměření na rodinu a praktičnost první generace 3008 vystřídal u dvojky styl a spíš terénní (myšleno SUV) než MPV móda. Tedy podlaha výš, střecha níž. Zvenčí šmrnc, uvnitř na výšku těsněji – zvlášť s příplatkovou skleněnou střechou jako v testované variantě. Vznětová motorizace je opravdu základní, na druhou stranu konkurenti nabízejí menší výkon, jak ukazuje naše porovnání po straně. Na velikost a hmotnost auta diesel stačí, něco málo nám chybělo jen v táhlých dálničních kopcích. Manuální převodovka funguje dobře, tady jsou na tom u Peugeotu rok od roku lépe. Páka je navíc blízko volantu, v kulise pracuje bez náznaku zadrhávání. A finanční stránka? Proti zážehové dvanáctistovce stejného výkonu zaplatíte za diesel o dvacet tisíc korun víc. Na druhou stranu i benzin jezdí úsporně, zhruba kolem sedmi litrů. Takže šestilitrový naftový výsledek našeho testu není zase o tolik úspornější. Podvozek se zadním víceprvkovým zavěšením příkladně drží stopu, 3008 se hbitě přesouvá z jednoho směru do druhého. Karoserie se naklání jen minimálně a nerozhodí ji ani rozbitá vozovka, tlumiče dobře kopírují nerovnosti. Při devadesátce se karoserie ani nehne, auto se chová příkladně a ani ničím nepřipomíná neohrabaná a těžkopádná SUV. Chybí mu ale možnost pohonu všech kol.
Spotřeba během testu 6,2 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1499 cm3 . Výkon 96 kW při 3750 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Manuální převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 192 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s. Spotřeba město/mimo město 4,4/3,6 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km