Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 3. 2020

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám

Fotogalerie

8 fotografií

Jak velí tradice manažerské klasiky, modernizaci Volkswagenu Passat zvenčí ani nepostřehnete. Zato službami poskočil o dost.

(více v čísle 10/20)

Faceliftovanou verzi passatu jsme poprvé otestovali koncem loňského roku, tehdy šlo o kombík. Letos v lednu jsme proklepli variantu Alltrack, obě auta s diesely pod kapotou. Nyní přichází řada na limuzínu a benzinový motor.

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám
Autor: Ondřej Kroutil

Téměř autonomní

Jak už jsme psali, omlazovací kúra je navenek minimální a bez přímého porovnání s předfaceliftovým autem vlastně nepostřehnutelná, změnily se nárazníky a pár detailů. Velký pokrok se koná u jízdních asistentů. Tempomat umí třeba přizpůsobit rychlost zatáčce, stejně jako samočinné udržování v pruhu nově funguje až do 210 km/h. Počítač pozná i krajnici a trávu. Díky propojení s navigací a čtení značek, které ale v našem testu nefungovalo úplně dokonale, passat sám zpomaluje i před omezením rychlosti, začátkem obce nebo kruhovým objezdem. Systém prevence střetu se nově neomezuje na nouzové brzdění. Pokud to auto vyhodnotí jako bezpečné, strhne řízení ke straně. Vlastně skoro autonomní řízení… Tolik toho dělá sám Foto Ondřej Kroutil Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám
Autor: Ondřej Kroutil

Najdu a zaparkuji

Vůbec největší inovací je multimediální systém MIB3 s vlastní kartou SIM. Umí stahovat hudbu nebo aktuální data pro navigaci, posádce nabízí Wi-Fi. Aplikace WePark nejen najde volné místo a navede k němu, ale ještě ho zaplatí. Když nakoupíte v e-shopu spolupracujícím se službou WeDeliver, kurýr zboží přiveze a naloží do passatu, který si díky autorizaci na dálku od řidiče odemkne. Aplikace WeClean otevře vůz úklidové četě, mobilem (s NFC) si můžete odemknout i sami, klíčky k autu klidně nechte doma.

Příjemná spotřeba

A jízdně? Podvozek je naladěný spíš pohodlně, nerovnosti přeplave hravě, a to i s testovanými širokými sportovními pneumatikami s nízkým profi lem 235/45 R19. Odhlučnění se pak dotýká dokonalosti. Volitelnou výbavou za 30 000 Kč, kterou jsme na testovaném autě měli, jsou tlumiče DCC s proměnnou charakteristikou. Nově se už nepřepínají jen ve třech pevně daných režimech Comfort, Normal a Sport, ale plynule. Regulačním prvkem tlumičů zůstává ventil uvolňující průtok oleje. Příjemným překvapením byla spotřeba benzinového motoru 2.0 TSI/140 kW v kombinaci se sedmistupňovým, avšak ne úplně plynulým automatem DSG na dlouhých trasách. Mimo obec se dá autem jezdit okolo pěti litrů, dálnici zvládlo kolem šesti a půl.

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1984 cm3 . Výkon 140 kW při 4200-6000 min-1, točivý moment 320 Nm při 1500-4100 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 238 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 s. Spotřeba město/mimo město 8,3/5,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 6,3 l/100 km

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG R-Line: Tolik toho dělá sám
Autor: Ondřej Kroutil

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
10 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851